Aktualnie najlepiej sprawdzają się te metody, które wymagają od właścicieli serwisów systematycznej pracy. Praca ta powinna przekładać się na kilka etapów :
- Budowa ciekawej i unikalnej treści, zamieszczanej na stronie,
- Pisanie artykułów do innych serwisów;
- Budowa własnego wizerunku.
Dobra i unikatowa treść sprawi, że właściciele innych stron chętniej będą chcieli do nas linkować. Nie bez znaczenia jest też wizerunek webmastera (pozycjonera, eksperta). Słowa (treści) osoby, które w danym środowisku budzą zainteresowanie wśród hobbistów, będą chętniej cytowane. Dobra etyka i ustawa o prawach autorskich wymaga od cytujących, aby po treści zamieścili link zwrotny do oryginału.
Jeśli tworzysz stronę o danej tematyce, to zapewne masz jakieś pojęcie o problemach związanych z tym tematem. Dlatego tez powinieneś (aś) poradzić sobie w pisaniu artykułów do przedruku i innych serwisów publicystycznych. Zapewne na początku artykuły te nie będą wybitne i znajdą się w nich pewne wpadki, to mimo początkowych trudności nabierzesz wprawy. Nawet jeśli jakiś tekst zostanie negatywnie oceniony przez użytkowników, to nie należy się poddawać – trening czyni mistrza. Pamiętaj aby w treści lub stopce zostawić link do swojej strony. Pisząc artykuły do różnych portali budujesz opinię o sobie, co jest równoważne z tym, o czym pisałem w poprzednim przykładzie.