Wstęp do pozycjonowania stron, czyli od czego zacząć i co robić, aby strona była widoczna w wyszukiwarce Google ? Ten artykuł pokaże Ci jak stawiać pierwsze kroki.

Data dodania: 2010-02-12

Wyświetleń: 2810

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 3

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

3 Ocena

Licencja: Creative Commons

Każdy, kto zdecyduje się na prowadzenie własnej strony internetowej, wcześniej czy później zetknie się z pojęciem pozycjonowanie stron. Wówczas bardzo prawdopodobne jest, że odwiedzi forum PiO, bądź też forum Google ze wskazówkami dla webmasterów.

Analizując posty i opublikowane materiały, właściciel strony internetowej pozna pojęcie katalog stron, precle, SEO, SEM, zaplecze internetowe i inne.

Większość z początkujących pozycjonerów, jednak nie od razu wdroży poznaną wiedzę w praktykę. Zwykle początki pozycjonowania rozpoczynają się od katalogów stron. Jednak nie każdy katalog ma wartość, zaś dodawanie do kolejnych katalogów, bez analizy jego wartości to tylko strata czasu.

Gdzie należy szukać katalogów ?

Najpopularniejszym zbiorem katalogów, jest spis Mara (www.katalogiseo.info). Znajdziemy w nim zarówno katalogi słabe, jak i te wartościowe. Mar podzielił je, wrzucając najlepsze do kategorii VIP.

Niestety dodatnie wpisu do dobrego katalogu stron, zwykle wiąże się z opłatą w wysokości od 1,22 do 10 PLN. Jednak wydanie tych paru złotych, często niesie ze sobą wiele korzyści i gwarantuje Nam, że wyszukiwarka Google odnajdzie nową stronę i uwzględni ją w swoim indeksie.

Istnieje jeszcze pojęcie tematycznych katalogów, czyli takich które promują strony, powiązane z tą samą tematyką (np.. erotyka, zwierzęta, firmy). Swego czasu Google zachęcało do zgłaszania swoich stron do takich katalogów. Niektórzy nawet twierdzili, że tematyczne wyszukiwarki i katalogi wyprą giganta, co dla niektórych jest bardziej marzeniem, niż rzeczywistością.

Jak rozpoznać dobry katalog ?

Na to pytanie trudno jest jednoznacznie odpowiedzieć, ponieważ każdy ma swoje własne kryteria oceny katalogu. Dla jednych estetyczny i niepotarzany wygląd katalogu stron jest już sam w sobie zachętą. Inni będą bacznie też zwracać uwagę na ilość linków przychodzących oraz wskaźnik PR (ang. pagerank).


Jednak duża ilość linków do katalogu, wcale nie oznacza, że jest on mocny. Oprócz ilości, ważnym wyznacznikiem jest też jakość linków. To właśnie odpowiednie linkowanie, zapewnia katalogowi moc. Przykładem dobrych katalogów, o dużej ilości i dobrej jakości linkowania są np. katalog.onet.pl , katalog.di.com.pl i ostatni hit katalog.gazeta.pl .

Już same dodanie strony do Vipowskich katalogów, może zapewnić dobre pozycje w wyszukiwarce Google dla mało konkurencyjnych słów kluczowych. W przypadku fraz trudny, to jednak nie wystarczy. Wtedy następnym etapem pozycjonowania, będzie tworzenie zaplecza. Ale to już jest temat na osobny artykuł.

Licencja: Creative Commons
3 Ocena