Algorytmy wyszukiwarek są coraz bardziej inteligentne i potrafią ocenić wartość linków przychodzących do Naszej strony. Dlatego warto jest poznać kryteria, które wpływają na ocenę linku pozycjonującego.

Data dodania: 2008-10-04

Wyświetleń: 6603

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

W artykule link linkowi nie równy przedstawiłem sposób pozycjonowania stron, z wykorzystaniem tematycznego zaplecza. Sam artykuł nawiązuje w skrócie do pojęcia mocne linki, jednak nie przedstawia czynników, które wpływają na wartość odnośników skierowanych na pozycjonowaną witrynę.

Czynniki te są powiązane z zasadą naturalnego pozycjonowania, czyli takiego gdzie właściciele stron dobrowolnie zamieszczają linki do Naszej witryny. My jednak nie mamy czasu czekać na coś, co może nigdy się wydarzyć i musimy sami symulować naturalne pozycjonowanie, aby uzyskać zadowalającą pozycję w wyszukiwarkach internetowych.


Różne domeny

Aby pozycjonowanie stało się efektywne, należy zadbać by linki przychodzące prowadziły z jak największej liczby domen. Uzyskanie linków z 10 000 podstron jest nierównoważne z pozyskaniem linków z 10 000 różnych domen. Zatem 10 000 podstron nie wystarczy, aby wypozycjonować naszą stronę na średnio trudną frazę.


Różne adresy IP

Ponieważ moderatorzy wyszukiwarek zauważyli, że pozycjonerzy często linkują z różnych domen, ale z tego samego IP, więc zmodyfikowali algorytmy, które zaczęły brać ten czynnik pod uwagę, obniżając wartość odsyłacza z różnych stron na tym samym adresie.

O ile domeny możemy zakupić promocyjnie za grosze, to hostingi o różnych IP będą oznaczały znacznie większy wydatek. Serwery wirtualne, które udostępniają opcję podpięcia kilkudziesięciu domen, zwykle mają tylko jeden adres.

Zatem wydaje się, że aby posiadać wiele domen na różnych adresach IP, należy dla każdej z niej zakupić osobny serwer wirtualny u różnych hostingodawców, co z kolei wiąże się z wysokimi kosztami pozycjonowania. Koszty te możemy zredukować nabywając serwer z wydzielonym dyskiem VPS. Jednak w tej sytuacji będziemy mogli wpływać tylko na wartość klasy C. Warto jednak zaznaczyć, że jest to już lepsze rozwiązanie, niż linkowanie z domen w tej samej klasie.

Poniżej wyjaśniłem podział na klasy przykładowego adresu IP, co powinno uprościć pewne niejasności :

115.82,57.320
Gdzie
115 – to klasa A
82 – klasa B
57- klasa C

Niektóre firmy hostingowe zauważyły ten problem i chcąc się przypodobać pozycjonerom, stworzyły usługi, w których za odpowiednią dopłatą możemy dokupić kolejne adresy IP w różnych klasach A, B i C (zobacz ofertę hostinie). Jest to obecnie chyba najtańsze z możliwych rozwiązań.


Opis odnośnika (achor text)

Pozycjonując stronę, stosujemy odnośniki zawierające interesujące Nas słowa kluczowe, w postaci :

fraza pozycjonowana

W ten sposób wyszukiwarki wiedzą co zawiera strona, do której prowadzi taki odnośnik. Jednakże stosowanie tej samej nazwy dla każdego linku jest nienaturalne, co może przynieść skutki odwrotne do zamierzonych. Dlatego dla przykładowej strony z częściami do maszyn budowlanych JCB, powinniśmy użyć poniższych wartości :

części JCB
JCB części
Części zamienne JCB
Podzespoły JCB
Podzespoły do maszyn budowlanych JCB
Części do koparek JCB
Części do ładowarek JCB

SERWIS-KOP.pl
http://serwis-kop.pl

Dlaczego dwa ostatnie przykłady zawierają adres strony ? Z uwagi na fakt, że społeczności internetowe, często zamieszczają linki, które jako anchor textu używają adresu strony. Dlatego warto jest stosować takie kombinacje, gdyż w ten sposób symulujemy naturalne pozycjonowanie strony.


Nazwa domeny

Nawiązując do poprzedniego przykładu, możemy stosować domeny zawierające słowa kluczowe. Czyli weźmy przykład takiej domeny :

czesci-jcb.pl

Wyszukiwarki potrafią odczytywać słowa zawarte w domenie, jeśli są one oddzielone myślnikiem lub kropką. Zatem jeśli ktoś na forum poda adres :

czesci-jcb.pl

to robot wyszukiwarki znajdzie w nim słowa : czesci, jcb, pl.

Nie należy jednak stosować nazw domen w formach wielowyrazowych, czyli :

podzespoly-jcb-czesci-jcb.pl

gdyż wyszukiwarki mogą uznać takie działania za spam.
Jednak czynnik wynikający z nazw domen jest coraz mniej istotny. Dlatego dla strony firmowej powinniśmy się kierować nazwą marki przy wyborze domeny, natomiast nazwy domen zawierających słowa kluczowe, z powodzeniem możemy stosować dla zapleczy pozycjonerskich.


Podsumowanie

- stosuj odnośniki z różnych nazw domen
- dla każdej domeny lub poszczególnych grup domen, utrzymuj kilka adresów IP
- stosuj najróżniejsze kombinacje nazw odnośników, zawierających ważne słowa kluczowe.
- używaj od czasu do czasu adresu strony jako anchor textu.
- dla stron zapleczowych, możesz stosować domeny zawierające słowa kluczowe oddzielone myślnikiem. Jednak w przypadku strony firmowej kieruj się nazwą firmy lub marki.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena