Już ponad połowa z nas robi zakupy online. Wraz z rozwojem technologii i cyfrową rewolucją, zmieniają się nasze upodobania i przyzwyczajenia. Z najnowszego raportu Gemius wynika, że grupę aktywnych e-konsumentów stanowi 54% polskich internautów.

Data dodania: 2018-04-04

Wyświetleń: 910

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

OPIS, INFORMACJA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Zakupy online - prawo zwrotu zakupionego towaru

Z roku na rok grupa osób, regularnie korzystająca z e-zakupów stale się powiększa. Biorąc pod uwagę wygodę, szybkość i łatwość zakupów online, nie dziwi ten fakt.

Polski e-koszyk

A co najczęściej kupujemy? Z analizy Gemius 2017 wynika, że najczęściej w naszych internetowych koszykach zakupowych lądują: elementy garderoby, obuwie, akcesoria domowe, książki, płyty, a także… podróże. Internauci zmienili postrzeganie e-zakupów, nie są już postrzegane jako technologiczna nowinka, a standard i wygoda.

To właśnie wygoda, szybkość zakupu ale i atrakcyjna cena podawane są jako główne powody zakupów w sklepach internetowych.

Prawo zwrotu zakupionego towaru.

Obecne prawa dotyczące zakupów na odległość, czyli także zakupów w sklepach internetowych z pewnością mają wpływ na popularność e-zakupów. A najważniejszym jest - prawo do odstąpienia od umowy, czyli zwrot zakupionego towaru bez podania przyczyny.

Zgodnie z obowiązującą ustawą dotyczącą praw konsumenta (Dz.U. 2014 r. Poz. 827 ze zm.), konsument, który zawarł umowę sprzedaży na odległość ma prawo odstąpienia od niej w terminie 14 dni kalendarzowych, bez podania przyczyny i ponoszenia kosztów. A to oznacza, że koszty dotyczące zakupu i dostawy towaru do konsumenta zostaną mu zwrócone. Jedynym kosztem w tej sytuacji, jaki ponosi e-konsument jest koszt dostarczenia zakupionego towaru do sprzedawcy. Wyjątkiem są towary niematerialne jak licencje programów, gier.

Zwrot zakupionego towaru.

Najwygodniejszym i najatrakcyjniejszym dla konsumenta sposobem jest darmowy zwrot zakupionego towaru do sklepu. Niestety, to usługa, na którą mogą pozwolić sobie jedynie duże sklepy internetowe. W większości sklepów internetowych, sposób i zwrot zakupionego towaru leży po stronie kupującego czyli zwrot “na własną rękę”.

Konsument ma do wyboru zwykle wysyłkę za pośrednictwem poczty (co wiąże się z odwiedzeniem oddziału i zwykle odstaniem swojego w kolejce, oraz wygodnie i tanio za pośrednictwem wybranej firmy kurierskiej w opcji door-to-door za pośrednictwem Przesyłarka.pl. Broker usług kurierskich umożliwia szybką wycenę, porównania ofert kurierów oraz zamówienie kuriera na wybrany termin. Jest to wygodna opcja dla osób, które chcą szybko i bezpiecznie odesłać zakupiony przez siebie towar.

Sprzedający jest zobowiązany do zwrotu wszystkich wymienionych kosztów w ciągu 14 dni.

 
Licencja: Creative Commons
0 Ocena