Każdy twórca serwisu pragnie, aby jego strona znalazła się w 1-wszej dziesiątce wyszukiwania w Google dla wybranej frazy.

Data dodania: 2008-09-29

Wyświetleń: 3758

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 1

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

1 Ocena

Licencja: Creative Commons

Wielu autorów stron twierdzi, że kluczem do sukcesu jest ogromna ilość linków. Czy aby na pewno ? Jest w tym pewna prawda, jednak należy pamiętać o podstawowej zasadzie, o której głośno wspomina się na forum „Pozycjonowanie i optymalizacja” – link linkowi nie jest równy. Zatem reasumując - link ze strony tematycznej, który uzyskał aprobatę innych serwisów z tej samej kategorii tematycznej jest dużo silniejszy od linków pozyskanych z katalogów stron lub też innych witryn o odrębnej tematyce. Niestety w Polsce właściciele stron niechętnie linkują do innych serwisów, bez zachęty finansowej. W takiej sytuacji należy samemu zbudować tematyczne zaplecze, które nie koniecznie będzie linkowane w sposób zgodny z wytycznymi Google. Najczęściej wybieranymi formami dolinkowywania zaplecza pozycjonerskiego są :

1. Katalogi stron – jest to najprostsza forma zdobywania linków. W przypadku kilku serwisów tematycznych katalogowanie to może się odbywać ręcznie. Jednak problem pojawia się w sytuacji gdy stron pod zaplecze mamy kilkadziesiąt. W takich momentach nie jesteśmy w stanie zapanować nad równomiernym katalogowaniem i chcąc nie chcąc zmuszeni jesteśmy do użycia dodawarek ,

2. Systemy SWL (Systemy Wymiany Linków). To prosta i bardzo wygodna forma zdobywania linków, niestety bardzo niemile widziana przez Google. Dlatego należy wybierać te systemy, do których mamy zaufanie i jesteśmy przekonani, że linkowanie z SWLa nie przyniesie więcej strat niż pożytku. Osobiście polecam tu tylko te SWLe, które mają możliwość rozłożenia publikacji linków w czasie. Takim systemem jest EliteLink, który co prawda nie ma najdłuższego stażu w Internecie, ale opiera się na sprawdzonym silniku największego systemu wymiany linków stałych LinkMe. W opinii wielu pozycjonerów najlepsze efekty uzyskuje się poprzez połączenie linkowania z systemów linków stałych i linków rotacyjnych. Elementy te łączy w sobie wspomniany EliteLink, w którym dodatkowo istnieje możliwość otaczania linków tekstem, co sprawia że wyglądają one bardziej naturalnie (przynajmniej dla wyszukiwarek).

Stosowanie powyżej wymienionych technik, prawdopodobnie nie przyniesie stronom zapleczowym najwyższych pozycji, ale sprawi że zostaną one dołączone do indeksu wyszukiwarki Google. Zaplecze tematyczne jest obecnie najskuteczniejszą formą pozycjonowania, lecz też najbardziej pracochłonną. Tworząc strony zapleczowe musimy je wyposażyć w ciekawą treść, aby serwis nie budził podejrzeń moderatorów wyszukiwarki, że jest on Tworzony tylko i wyłącznie po to, by manipulować wynikami wyszukiwania.

Zaplecza tematyczne nie są pozbawione też innych wad. W trakcie ich stawiania, odczujemy jak potrafią one mocno uderzyć po kieszeni. Aby zaplecza były efektywne, muszą spełniać kilka kryteriów :

1. Ulokowane na serwerach o różnych adresach IP ,

2. Każda strona posiada własną domenę. Stawianie zaplecza w obrębie tej samej domeny (subdomeny) jest nieefektywne ;

3. Treść tematyczna musi być unikatowa. Jeśli nie mamy wystarczająco dużo czasu na jej napisanie, należy zlecić wykonanie artykułów innym osobom ;

4. Zdobywanie punktów w systemach SWL dla zaplecza odbywa się na dwóch płaszczyznach :
a) Zakup punktów od innych użytkowników systemu lub patrz punkt b,
b) Budowa własnych stron po SWL = zakup kolejnych domen + serwer.

Jak więc widać pozycjonowanie stron jest kosztownym zajęciem, dlatego w poszczególnych przypadkach musimy rozważyć czy nie lepiej jest promować stronę pod mniej popularnymi frazami (niszowymi) i uzupełnić kampanię płatnymi reklamami w wyszukiwarkach.
Licencja: Creative Commons
1 Ocena