0
głosów
- +

Jak wykorzystać marketing konwersacyjny w biznesie

Autor:

Aktualizacja: 22.05.2017


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Marketing i eMarketing


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 529 razy czytane
  • 2 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Postęp technologiczny generuje zawsze nowe trendy, za którymi marki chętnie podążają. Popularność chatbotów i rozwój sztucznej inteligencji również wygenerowały nową formę handlu i kontaktu z klientem, a jest to conversational commerce.


 Przygotowanie dobrego narzędzia, które będzie działać na platformach komunikacyjnych i zachęcać klienta do interakcji to klucz do sukcesu w tym sektorze. Chatboty to proste programy, które nie wygenerują nam dodatkowych kosztów podczas wdrażania, a mogą przynieść fantastyczne efekty sprzedażowe lub marketingowe. Należy jednak pamiętać o kilku ważnych zasadach, by conversational commerce sprawdziło się w naszym biznesie.

 

Najważniejsze to ustalić jakiego bota potrzebujemy. Funkcjonalności jednego narzędzia mogą sprawdzić się również dla innego, ale dostosowanie zakresu jego opcji to już kwestia personalna każdej firmy. Dobry chatbot powinien również mieć własny język i osobowość. Conversational commerce czerpie z idei prostej rozmowy, a rozmowa ta powinna być właśnie bogata i jak najbardziej swobodna.

 

Użytkownikowi niewiele potrzeba do zniechęcenia. Dlatego bot, który będzie za bardzo przypominał robota nie zyska sympatii rozmówcy i będzie go nudził. Istotą nie jest nabranie użytkownika, że rozmawia z człowiek, lecz sprawienie, że wyczuje maszynę, ale nadal będzie chciał angażować się w konwersację z nią. Wszystko jednak musi dziać się z umiarem. Zbyt wygadany bot, który często wysyła lawinę materiałów, będzie postrzegany jako spamer.

 

Nawet najlepsze chatboty spotykają się z przeszkodami i natrafiają na błędy. Wady naszego narzędzia będą wytykane przez użytkowników, ale to nie powinno nas zniechęcać. Solidny feedback pozwoli nam eliminować błędy i udoskonalać bota, dlatego każda uwaga dotycząca jego działania jest na wagę złota. To w końcu użytkownicy mają być najbardziej zadowoleni, dlatego chatbot musi spełniać ich rosnące oczekiwania.

 

W erze przemijania aplikacji boty odnajdą się rewelacyjnie. Marka ma dzięki nim szansę na połączenie się ze swoimi klientami i zwiększenie sprzedaży. Wszystko wraca już do formatu zwykłej rozmowy, dlatego conversational commerce ma szansę przyjąć się na dłużej i wzbudzić prawdziwą technologiczną sympatię wśród developerów oraz użytkowników platform komunikacyjnych.

 


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij