Poduszki ortopedyczne do siedzenia w ostatnim czasie cieszą się ogromnym zaufaniem wśród klientów przede wszystkim jako forma profilaktyki. Mają wiele zdrowotnych właściwości. Wspierają dynamiczne siedzenie, dlatego m.in. redukują napięcie mięśni, dzięki czemu likwidują bóle w okolicach pleców, szyi i karku.

Data dodania: 2017-04-20

Wyświetleń: 802

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jak wybrać poduszkę ortopedyczną do siedzenia?

Poprawiają też równowagę i koordynacje ruchową, a co najważniejsze powodują, że mięśnie nie ulegają zastygnięciu. My postanowiliśmy powiedzieć o nich nieco więcej.

Dobór poduszki ortopedycznej do siedzenia 

Aby poduszka ortopedyczna spełniała swoje zdrowotne właściwości musi być odpowiednio dobrana przede wszystkim pod indywidualne potrzeby. I tak mamy np. dyski sensomotoryczne, które wspierając wyżej wymienione dynamiczne siedzenie skierowane są np. do pracowników biurowych. Poduszki ergonomiczne (inaczej kliny) wymuszają prawidłową postawę kręgosłupa względem miednicy i ud. Sprawdzą się więc np. w przypadku nastolatków w okresie intensywnego wzrostu.

Mamy jeszcze gumowe poduszki do siedzenia w formie nakładek charakteryzujące się gumowymi wypustkami. Tego typu poduszki zalecane są w przypadku schorzeń kręgosłupa, np. dyskopatii. My jednak postanowiliśmy powiedzieć nieco więcej na temat poduszek ortopedycznych do siedzenia dla zawodowych kierowców. 

Kliny lędźwiowe 

Kliny lędźwiowe, jak sama nazwa wskazuje wspierają jednocześnie odciążając odcinek lędźwiowy kręgosłupa. Dlaczego zalecane są zawodowym kierowcom? Jak wiadomo ich praca to kilku godzinne podróże wiążące się z maksymalną koncentracją, której skutkiem są napięcia mięśni, zwłaszcza w okolicach kręgosłupa lędźwiowego. Tym samym tego typu poduszki minimalizują ryzyko wielu schorzeń kręgosłupa zawodowych kierowców, tym samym poprawiając ich ogólne samopoczucie, oraz zwiększając wydajność i odporność organizmu. 

Prawidłowe siedzenie za kierownicą 

Bardzo ważne jest zachowanie odpowiedniej sylwetki ciała w samochodzie. W związku z tym zagłówek siedzenia powinien znajdować się na szczycie głowy. Plecy maksymalnie dosunięte do oparcia tak, by tułów był maksymalnie wyprostowany. Nadgarstki powinny być ułożone na kierownicy w taki sposób, by plecy nie musiały odrywać się od oparcia. Lewa noga lekko ugięta w kolanie przy wciśniętym pedale sprzęgła. Dłonie ułożone na kierownicy w pozycji „za piętnaście trzecia”.

Istotne jest też ułożenie pasów bezpieczeństwa, których górna część powinna obejmować ramiona i tułów, dolna natomiast powinna otaczać dolną część brzucha. Wracając do prawidłowej pozycji ważne jest też ułożenie ciała przy wysiadaniu z samochodu, gdzie najpierw warto wyłożyć na zewnątrz po kolei obie nogi, a następnie zapierając się na nich i na rękach należy powolnym ruchem wysiąść z samochodu.

Licencja: Creative Commons