Podczas planowania środków na działania marketingowe bardzo często pojawiają się takie pytania jak: czy ten koszt się zwróci i jak można zmierzyć efektywność gadżetów? Te pytania nie powinny nas zniechęcać do wydania kilku złotówek więcej na działania reklamowe. Gadżety reklamowe nie są zbędnym kosztem, ale inwestycją. Bardzo ważny jest też rodzaj gadżetów, które będą reklamowały naszą firmę. Przedstawimy kilka argumentów, które powinny przekonać każdą osobę, która jeszcze nie jest zdecydowana na zakup środków promocyjnych.
Najważniejsza jest zasada wzajemności. Jej działanie jest jasne: jeśli my coś komuś podarujemy, osoba obdarowana będzie się chciała odwdzięczyć. Tak właśnie sprawiamy, że klient czuje się przywiązany do naszej marki. Jeśli podczas pierwszej wizyty w naszym sklepie lub salonie usługowym otrzyma od nas gadżet, będzie się czuł zobowiązany, by do nas wrócić.
Dzięki gadżetom nasza firma stanie się widoczna i wyróżnimy się na tle innych firm świadczących podobne usługi. Dlatego tak ważny jest dobór ciekawych gadżetów, które zaskoczą naszych klientów. Firmy odchodzą już od dobrze znanych długopisów i kubków z logo firmy. Teraz gadżety umieszcza się na przedmiotach, z których klient może korzystać naprawdę długo. Kompres żelowy chłodzący lub ogrzewacz do rąk z nadrukowanym logo firmy to gadżet, który staje się coraz bardziej popularny. Ważne żeby stawiać na funkcjonalność. Kompres z logo firmy albo pendrive to przedmioty, które są nam potrzebne niemal codziennie, więc z takiego gadżetu na pewno ucieszy się nasz klient.
Gadżety pozwalają także podtrzymać relację z obecnymi klientami. Jeśli podczas którejś z kolei wizyty obdarujemy klienta nawet niewielkim gadżetem, pokażemy, że o nim pamiętamy i chcemy podtrzymać współpracę.
Każdy upominek reklamowy ma swoją wartość zarówno estetyczną, jak i praktyczną. Ma cieszyć oko klientów, ale także przypominać im o naszej marce. Komunikatu, który znajduje się na gadżecie nie można wyłączyć jak reklamy telewizyjnej. Za każdym razem kiedy klient sięgnie po gadżet naszej firmy, przypomni sobie o nas. To jest największa siła tej formy reklamy.
W miarę możliwości postarajmy się, by klienci zapomnieli o tym, że otrzymali gadżet, który ma być reklamą naszej firmy. Najlepiej wkomponować rozdawanie gadżetów w ciekawe akcje promocyjne. Możemy je rozdawać przykładowo na targach branżowych - możliwości jest wiele.
Warto przekonać się do promowania marki gadżetami z logo firmy, ponieważ nie bez powodu mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. Gadżety sprawiają, że klient czuje się do naszej marki przywiązany i postrzega ją jako rzetelną i godną polecenia. A to tylko może skutkować tym, że zyskamy nowych klientów.