0
głosów
- +

System CRM - mniejsze wydatki, większa kontrola

Autor:

Aktualizacja: 15.07.2016


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Systemy do zarządzania


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 566 razy czytane
  • 0 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
System CRM - mniejsze wydatki, większa kontrola

System CRM ma zmniejszyć wydatki i zwiększyć kontrolę działań w firmie. Ma być również komunikatorem między działami przedsiębiorstwa oraz sprawić, by obsługa klienta odbywała się według wcześniej założonego planu. To tylko kilka z zalet, przez które firmy z całej Polski decydują się na oprogramowanie CRM.


W dużej mierze opisywano już system CRM na stronie oprogramowaniedlafirmy.pl, gdzie wytłumaczono czym jest system, jak go wybrać, jakie są jego zalety oraz czy trzeba się z niego szkolić.

 

System CRM - mocno pomocy

W dużym skrócie CRM to baza informacji o klientach, które można dowolnie zestawiać i porównywać. Dzięki temu zwiększają się szanse sprzedaży w dziale handlowym, bowiem mogą oni dopasować konkretną ofertę pod klienta oraz na bieżąco prowadzić negocjację bez obaw o ominięcie daty wykonania telefonu czy spotkania.

Jednak nie tylko handlowcy będą mieli pożytek z wdrożonego systemu. Jak wspominaliśmy już na początku system zwiększa też kontrolę działań w firmie. Pracownicy przekazując sobie zadanie do wykonania widzą w systemie, jakie kroki zostały podjęte wcześniej. 

Prostym przykładem może okazać się tutaj przejęcie obowiązków pod koledze, który obecnie przebywa na urlopie. To nie jest problem, ponieważ został on informacje w systemie: jaką sprawę prowadzi, z kim trzeba się kontaktować, kiedy upływa termin realizacji i jakie są jej koszta. Dotyczy to zarówno działu handlowego, jak i marketingu.

 

Wybór systemu CRM

Zdaniem ekspertów z portalu oprogramowaniedlafirmy.pl w analizie powinien brać udział zarząd oraz kierownictwo firmy. To oni najlepiej wiedzą jak ich przedsiębiorstwo funkcjonuje na co dzień i gdzie są jego słabe punkty. Wykrycie niesprawności podczas analizy, pozwoli wyeliminować je przy wdrożeniu systemu CRM.

 

Cena oprogramowania

Nie ma jednej kwoty, którą można precyzyjnie określić zakup, wdrożenie systemu i jego licencje. Jeżeli decydujemy się na system tworzony pod konkretne wymagania oraz potrzeby firmy, to pamiętajmy, że jest to wyceniane indywidualnie. Ostateczna cena zależy od ilości stanowisk czy złożoności działania systemu.

Na cenę może mieć też wpływ szkolenia z wdrożonego systemu. Niektóre firmy oferuję je w cenie, u innych trzeba za nie dodatkowo zapłacić. Należy pamiętać, że szkolenie dla pracowników, którzy będą korzystać z oprogramowania jest niezbędne.

Bez odpowiednich wskazówek nie będą oni w stanie wykonać najprostszych czynności, co przełoży się na zwolnienie tempa pracy przedsiębiorstwa oraz zwiększy ryzyko popełnienia błędu.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij