Małe i Średnie Przedsiębiorstwa mogą rozwijać sie dzięki mądremu korzystaniu z tanich sposobów na reklamę. Jedna z prostszych metod promocji jest też przy okazji... ekologiczna.

Data dodania: 2016-06-20

Wyświetleń: 683

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Prosty sposób na reklamę MŚP

Młode firmy często stoją przed naprawdę twardym orzechem do zgryzienia. Z jednej strony nie mają jeszcze regularnych, zasilających konto solidnymi sumami wpływów (zatem ich właściciele ograniczają wydatki), z drugiej ich marki nie są jeszcze znane, a żeby to zmienić muszą dotrzeć do konsumentów... co przecież kosztuje. W takich warunkach najlepiej jest działać mądrze, nie przesadzając z wydatkami i skupić się na prostych, pomysłowych działaniach dających zadowalający rachunek między ceną, jakością i skutecznością.

Reklama nowej działalności gospodarczej powinna być dobrze przemyślana – w końcu, jeśli na samym starcie podkopiemy swój wizerunek, to później próba zbudowania pozytywnego wrażenia będzie utrudniona. Dlatego należy pamiętać o odpowiedniej komunikacji wizualnej – warto zainwestować w ładne i estetyczne logo, zachowywać spójność materiałów reklamowych i zadbać o ich wysoki merytoryczny poziom. Spójność wizualna to stosowanie ustalonej kolorystyki, wzorów graficznych i schematów wizualnych. Samą formę i przekaz należy skroić pod grupę docelową.

Reklama radiowa czy telewizyjna dla raczkującej firmy nie jest dobrym rozwiązaniem. Jest kosztowna, a by odniosła jakikolwiek efekt musi być powtarzalna, aby zakotwiczyła się w pamięci konsumentów. Można oczywiście pomyśleć o prowadzeniu fanpage na Facebooku, ale o ile jest to bardzo tania forma promocji, to bez wydania pieniędzy ciężko będzie trafić do osób zainteresowanych naszymi usługami, a źle poprowadzony profil może bardziej zaszkodzić niż pomóc. Niezłym wyborem wydają się niedoceniane ulotki i plakaty – przede wszystkim dzięki niskiemu kosztowi.

Nowoczesnym i ekologicznym gadżetem reklamowym mogą być ekologiczne torebki – mniej oklepane od długopisów, do tego bardziej zapadają w pamięć i przykuwają uwagę nie tylko obdarowanej osoby, ale też jej znajomych czy zwykłych przechodniów, którzy przecież będą zwracać uwagę na torbę i logo. Dodatkową wartością dodaną jest tutaj to, że inwestycja w takie torby pozwala czuć satysfakcję, że chronimy środowisko, a ekologiczne torby mogą przysporzyć nam sympatię wielu klientów. Oczywiście swoje materiały promocyjne warto urozmaicić za pomocą innych gadżetów, kart rabatowych i upustach w zamian za udostępnienie maila (na którego będziemy przesyłać newsletter).

Licencja: Creative Commons
0 Ocena