0
głosów
- +

Migdały – właściwości odżywcze

Autor:

Aktualizacja: 26.02.2016


Kategoria: Sztuka Kulinarna / Żywność


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 566 razy czytane
  • 1 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Migdały to rodzaj bakalii odznaczający się niezwykłymi wartościami odżywczymi. Można je polecić osobom chorym na cukrzyce, kobietom w ciąży, osobom odchudzającym się, jak również trenującym. Jaka siła tkwi w migdałach? Oto artykuł opisujący najważniejsze właściwości. 


Bakalie są powszechnie znane, a migdały również się do nich zaliczają. Nasiona migdałowca to jedne z najszlachetniejszych orzechów. Ich pochodzenie to rejon Bliskiego Wschodu. Migdały posiadają sporo nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz składniki mineralne takie jak potas – elementy te chronią układ nerwowy i serce przed różnego typu chorobami. Ich wpływ na leczenie cukrzycy i zapobieganie miażdżycy został już dawno udowodniony. Migdały świetnie sprawdzą się jako element uzupełniający jadłospis osoby uprawiającej sporty, ze względu na zawartość białka. Witamina E zawarta w migdałach obniża wartość ciśnienia i poprawia krążenie.

 

Witamina E zapobiega zaleganiu cholesterolu w naczyniach, ma właściwości przeciwzakrzepowe, dzięki czemu zapobiega rozwojowi chorób serca. To także niezbędny element diety kobiet w ciąży – kwas foliowy niweluje nudności ciążowe oraz zgagę zobojętniając kwasy żołądkowe. Tym samym przydaje się także w czasie odchudzania – wspomaga redukcje stresu i reguluje pracę układu pokarmowego. Duża zawartość błonnika umożliwia prawidłowe przyswajanie białek. Ten bogaty ładunek energetyczny pozwala niwelować stres, dodaje energii i zmniejsza uczucie głodu.

Warto wspomnieć też o witaminach z grup B, które nie tylko wpływają pozytywnie na układ nerwowy, ale również regulują procesy gospodarki hormonalnej w organizmie.

 

Z czym można spożywać migdały?

Migdały to doskonały składnik do farszu mięsnego, do wypieków, można z nich wyrabiać mąkę, jak i mleko roślinne-migdałowe, które stanowi świetny dodatek do ciast, deserów i kawy. Oprócz tego migdały stosuje się także w sałatkach – świetnie pasują do sałatki z fetą, brokułem i sosem czosnkowym, jak również w quiche i tartach na słono oraz na słodko. Ostatecznie można je także mielić i dodawać jako zagęstnik do zup, sosów i innych potraw. Poznajcie Właściwości odżywcze bakalii.

 

Wystrzegajcie się kupowania płatków, słupków, tartych oraz jakich kolwiek innych form przerobionego produktu. Im mniej przerobione porzemysłowo tym lepiej dla naszego zdrowia. Warto też unikać tych bardzo poobijanych, z których odchodzi już skórka.

autor: Marta Czerwińska - studentka dziennikarstwa

Lista Tagów: migdały, bakalie

Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij