0
głosów
- +

Od czego zacząć biznes w sieci

Autor:

Aktualizacja: 13.01.2016


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Biznes i eBiznes


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1475 razy czytane
  • 3 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Ile głów, tyle pomysłów, jednak nie każdy z nich będzie trafiony. Dominujących koncepcji na temat najlepszego sposobu prowadzenia biznesu w sieci jest kilka i z nich warto wyłowić te elementy, które się powtarzają: jest to mailing, sklep internetowy oraz rozbudowany plan działania na różnych polach.


O tym, że różnorodna koncepcja zasadniczo ma większe szansa na biznesowy sukces, nie trzeba nikogo przekonywać. Wiele dziś znanych marek kiedyś wyglądało zupełnie inaczej. Dysponując większą różnorodnością oferty na starcie łatwiej przeprowadzić proces specjalizacji przedsiębiorstwa, niż próbując, testując konkretną dziedzinę. Wyjątkiem jest sytuacja, w której startuje się w biznesie z tematem, co do którego jest się ekspertem, ale to tak naprawdę rzadkość – ekspertem się bowiem nie „jest”, a jedynie „staje”, bo tylko praktyka czyni mistrza. Można więc stopniowo zawężać krąg swoich biznesowych zainteresowań, stając się ekspertem w coraz węższej niszy – oczywiście nie do końca, bo pewna różnorodność jest zawsze w cenie.

Mailingi i sklep to po prostu narzędzia sprzedażowe, które zresztą bardzo dobrze ze sobą współgrają. Sklep jest platformą handlową, a e-mail marketing środkiem promocji, a także dodatkowym kanałem sprzedaży. Centralnym punktem tej koncepcji pozostaje jednak sam sklep. To o tyle istotne, że takie postawienie sprawy każde zadać sobie pytanie o to, co będzie charakteryzowało skuteczny i dochodowy sklep. Na pewno będzie to możliwość jego szybkiego uruchomienia, bo biznes zawsze ceni sobie dobre tempo działania. Próba założenia sklepu na którymkolwiek znanym skrypcie zapewne skończy się niepowodzeniem – to są naprawdę potężne programy, których nie da się opanować w jeden wieczór, a poza tym rychło okazuje się, że skrypt, który miał być darmowy, do pełnej funkcjonalności wymaga zakupu paru dodatków po kilkanaście-kilkadziesiąt dolarów. W takim układzie jedynym rozwiązaniem jest platforma sklepowa – czasem darmowa, a czasem po prostu zdecydowanie tańsza niż suma wszystkich usług, które trzeba wykupić, żeby wystartować ze sklepem we własnej domenie.

I na tym w zasadzie punkty wspólne najlepszych planów e-biznesu się kończą. Trzeba mieć jednak świadomość, że każdy z planów musi zakładać pewną elastyczność. Nie można na przykład otworzyć sklepu internetowego z pomidorami w puszce i trzymać się sztywno tego planu nawet przy maksymalnych stratach. Być może ofertę wystarczy zdywersyfikować i koncentrat pomidorowi albo oliwki – kto wie, to sprawa bardzo indywidualna i wymagająca oddzielnego rozważenia, natomiast jedno jest pewne: bez sklepu nie ma sprzedaży, a w sklepie internetowym, jeśli znajdzie się dobrą platformę, można sprzedawać produkty fizyczne, wirtualne, a także usługi. Jedyne, o czym trzeba pamiętać to dobór takiej platformy sklepowej, która pozwala prowadzić elastyczny biznes i w miarę możliwości wykorzystywać również inne narzędzia internetowego handlu, w tym e-mail marketing i podobne formy reklamy.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij