Współczesne rynki wymagają od wszystkich przedsiębiorstw prowadzenia niezwykle konsekwentnej i spójnej polityki marketingowej. Budowa wizerunku jest jednym z najważniejszych wyzwań, stojących przed firmą. 

Data dodania: 2016-01-19

Wyświetleń: 885

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Ważne jest, aby wszyscy pracownicy, niezależnie od funkcji czy pełnionych zadań, znali podstawowe zasady firmowego credo. Należy pamiętać o tym również podczas wyszukiwania biur do wynajęcia i ich wyposażenia. Lokalizacja siedziby firmy, meble biurowe oraz styl, w jakim urządzono pomieszczenia, stanowią o tym, jaki obraz naszej firmy zbudują sobie kontrahenci.

Częstym błędem w urządzeniu biura jest niepotrzebny przepych. Nie każdy gość będzie dobrze odbierał przesadnie eleganckie, drogie meble biurowe. Charakter pomieszczeń powinien być ściśle przemyślany i musi odpowiadać wizerunkowi, który firma stara się kreować wśród biznesowego otoczenia. Czasami zdarza się, że przedsiębiorstwa poprzez swoje działania wysyłają do partnerów niejednoznaczne lub sprzeczne komunikaty. To nie sprzyja kreowaniu firmowego wizerunku.

Wielu specjalistów w dziedzinie architektury wnętrz uważa, że meble biurowe, ich dobór, kolorystyka, styl i aranżacje powinny przede wszystkim służyć budowaniu określonego wizerunku firmy. Funkcjonalność i ergonomia mają dla nich wtórne znaczenie. Jest to oczywiście pogląd skrajny, ale pokazuje, w jakich obszarach toczą się dzisiaj marketingowe potyczki. Odpowiednio urządzona siedziba firmy może mieć większe znaczenie dla biznesowej skuteczności, niż kosztowna kampania reklamowa. Dobrze zarządzane przedsiębiorstwo nie może tego typu kwestii pozostawiać przypadkowi.

Warto jednak w aranżacji wnętrz biurowych i recepcyjnych znaleźć tzw. złoty środek, który można osiągnąć, nie rezygnując z funkcjonalizmu i komfortu użytkowania. Jeśli firma urządzi biuro i recepcję, lekceważąc te wartości, a koncentrując się wyłącznie na kreowaniu estetycznego obrazka dla odwiedzających, może wpaść w poważną pułapkę. Pracownicy biura i recepcji powinni czuć się w pracy komfortowo, aby móc właściwie wykonywać swoje obowiązki i obsługiwać klientów.

Urządzanie i wyposażanie wnętrz biurowych warto powierzyć firmie z doświadczeniem w tej materii. Sam zakup biurek, lad i innych mebli to za mało, by stworzyć w pełni funkcjonalne, eleganckie, spójne stylistycznie wnętrze. 

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena