Przeprowadziliśmy badanie na próbie 600 polskich przedsiębiorstw z pytaniami dotyczącymi korzystania z outsourcingu oraz problemów i korzyści z tego wynikających. Badanie prowadzone było przez 90 dni i obejmowało swoim zasięgiem wszystkie regiony i branże.

Data dodania: 2015-05-07

Wyświetleń: 1736

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Outsourcing usług w Polsce - raport

Ankieta kierowana do firm zawierała pytania dotyczące outsourcingu IT, logistyki, usług pomocniczych. Wyniki badania są widoczne na stronie: ankieter.pl/wyniki/index/id/15432/

Jak kształtują się wyniki?

Dominuje Outsourcing IT.

Serwisowanie sprzętu, przetwarzanie danych firmy, usługi programistyczne i konserwacja sprzętu. Firmy, które same nie utrzymują działów IT masowo korzystają z outsourcingu IT i staje się to normą w naszym kraju.

Operacje pomocnicze.

Firmy ochroniarskie, przedsiębiorstwa sprzątające, organizujące szkolenia, biura rachunkowe oraz agencje reklamowe mają pełne ręce roboty. Standardem w firmach zatrudniających ponad 100 osób staje się outsourcing kadrowo-płacowy do firm wyspecjalizowanych w tej usłudze.

Logistyka i leasing.

Masowe korzystanie z leasingu maszyn i pojazdów to norma. Firmy produkcyjne i logistyczne często powierzają na zewnątrz transport (spedycja). Logistyka i outsourcing tych usług od lat stają się standardem wśród przedsiębiorców.

Co wpływa na podjęcie decyzji o wyborze outsourcingu?

Każdy szuka oszczędności i zwolnienia własnych zasobów. Równie ważne jest przeniesienie odpowiedzialności na firmę outsourcingową i możliwość całkowitemu skupieniu się na bieżących celach firmy.

Wdrażanie usług outsourcingu do firmy - problemy i błędy.

W trakcie przekazywania części zadań do firmy outsourcingowej można zaobserwować pewne problemy z tym związane.

Ocena po wdrożeniu outsourcingu.

Z przeprowadzonego badania wynika, że przedsiębiorcy, którzy przeszli przez cały proces wdrażania outsourcingu do firmy są z tego faktu bardzo zadowoleni. 74% respondentów oceniło jako korzystne powierzenie pewnych zadań firmom zewnętrznych a 43% ocenia ten wybór jako dobry. Osób wyrźnie niezadowolonych nie ma, co może świadczyć, że ten odsetek zwyczajnie nie korzysta z outsourcingu.

Wniosek z badania można wyciągnąć taki, że po właściwym przekazaniu outsourcingu i dobrym wyborze firmy świadczącej te usługi praktycznie każda firma na tym korzysta. Ten fakt tłumaczy, dlaczego ta branża notuje ciągły wzrost obrotów i zatrudnienia a niektóre miasta (np. Kraków) stają się europejskimi centrami usług outsourcingowych konkurującymi z największymi stolicami.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena