Przedsiębiorcy coraz częściej zdają sobie sprawę, że same dobre wyniki finansowe to za mało, by odnieść sukces.

Data dodania: 2015-01-09

Wyświetleń: 2028

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Sposób na stworzenie zgranego zespołu w firmie

By firma faktycznie prosperowała, koniecznie pomyśleć trzeba też długofalowo i zadbać o to, by pracownicy czuli się w niej dobrze i chętnie pracowali na wspólny sukces. Dobra atmosfera w zespole nie rodzi się sama. Trzeba ją stworzyć i zachęcać pracowników do wspólnej pracy. O wiele lepiej jest też nagradzać zespół, zamiast pojedynczych pracowników, co rodzi tylko niezdrową rywalizację.

Wyścig szczurów – plusy i minusy

Wyścig szczurów niewątpliwie ma swoje plusy. Można dzięki niemu bardzo szybko podnieść wyniki finansowe, a z pracowników wyciągnąć to, co najlepsze. Problem jednak w tym, że nieustanna praca na wysokich obrotach prowadzi też z czasem do wypalenia, a wydajność nawet tych najlepszych pracowników dramatycznie zaczyna spadać. W takiej sytuacji wiele osób poszukuje nowej pracy, zespół się rozpada, a duża rotacja wśród pracowników na pewno nie służy budowaniu przyjaznej atmosfery. Zamiast więc stawiać na błyskawiczne wyniki, lepiej jest działać długofalowo, na sukces pracować wolniej, a przy okazji budować zespół godnych zaufania i kompetentnych pracowników, którzy z przyjemnością pracują, są lojalni i czują się częścią wyjątkowego zespołu.

Zgrany zespół – recepta na sukces w biznesie w XXI wieku

Przedsiębiorcy już dawno przekonali się, że cięcia budżetowe w firmie wcale nie są najlepszym pomysłem, a zamiast korzyści przynoszą mnóstwo szkód. O wiele lepiej jest zainwestować w zespół, pokazać pracownikom, że docenia się ich pracę i umiejętności, a poprawi się atmosfera w pracy i wyniki finansowe będą coraz lepsze. Chociaż wciąż jeszcze główną motywacją do podjęcia pracy jest atrakcyjne wynagrodzenie, to coraz częściej kandydaci do pracy doceniają dodatki, premie i prestiż firmy. Doskonale wiedzą, że w pracy przyjdzie im spędzać trzecią część doby i zależy im, by czas ten spędzić w dobrej atmosferze, kreatywnie, w otoczeniu sympatycznych i zgranych ze sobą ludzi. Nastawienie na pracowników i ich potrzeby nie tylko zniechęca do poszukiwania lepszego miejsca pracy, ale i przyciąga do firmy nowych specjalistów, a sama firma zaczyna być postrzegana jako przyjazne miejsce pracy.

Koszty imprez i płynące z nich korzyści

Przy organizowaniu imprez firmowych przedsiębiorcy boją się przede wszystkim wysokich kosztów. Okazuje się jednak, że wcale nie są one aż tak wysokie. Bardzo często to sami pracownicy wychodzą z inicjatywą, są siebie ciekawi i mają ochotę się spotykać. Imprezy śmiało można organizować więc w siedzibie firmy, robić na nie składki czy chociaż częściowo je finansować. Z całą pewnością jednak warto organizować je możliwie najczęściej, by firma stała się dla pracowników jak drugi dom.

Licencja: Creative Commons