Jednak często oferty te są tylko marketingowym zabiegiem, który ma wywołać w potencjalnym kliencie nieodpartą chęć nabycia danego produktu. Jak zatem przeżyć ten gorący zakupowo okres i nie dać się zwieść fałszywym promocjom?
Planuj zakupy z wyprzedzeniem
Kupowanie prezentów na ostatnią chwilę to domena wielu z nas. Niestety takie podejście zazwyczaj kończy się albo nietrafionym podarunkiem albo...przepłaconym. Pamiętajmy zatem, aby nie odkładać zakupu prezentów na Wigilię. Wówczas trudno nam będzie kupić atrakcyjny prezent w przystępnej cenie.
Warto zaplanować zakupy na kilka tygodni wcześniej. Stwórzmy listę obdarowanych, dopiszmy do każdej osoby kilka propozycji prezentów. Następnie sprawdźmy aktualne ceny w kilku sklepach, aby upewnić się, czy faktycznie są one do siebie zbliżone.
Warto również sprawdzić oferty sklepów internetowych, gdzie z reguły ceny są niższe. Kupując z co najmniej 3 tygodniowym wyprzedzeniem nie musimy się obawiać, iż nasza przesyłka nie dotrze do nas na czas.
Pułapka ofert „3 w cenie 1”
Częstym zabiegiem marketingowym jest oferowanie trzech produktów w cenie jednego, dzięki czemu klient może zaoszczędzić. Czy tak jest w rzeczywistości? Nie zawsze... Otóż warto wiedzieć, iż zazwyczaj w tego typu „promocjach” kupujemy po prostu produkty w mniejszym opakowaniu.
Warto zatem sprawdzić pojemność czy wagę danego artykułu, gdyż może się okazać, że na danej promocji wcale nie zaoszczędzimy, a może nawet dopłacimy.
Nie ulegaj emocjom
Reklamy świąteczne mają to do siebie, że mają mocno oddziaływać na nasze emocje, wywołując potrzebę zakupu danego produktu „tu i teraz”. Pamiętajmy o tym, aby zachować rozsądek i na spokojnie przeanalizować każdy zakup.
W przeciwnym razie może się okazać, że nasz świąteczny budżet został mocno nadwerężony, a pod choinką znajdzie się cała masa nieplanowanych prezentów...
Pamiętając o powyższych wskazówkach nie ulegniemy marketingowym sztuczkom, a nasze święta będą pełne rodzinnej, ciepłej atmosfery.