W obecnych czasach trudno przecenić znaczenie promocji firmy w Internecie. Niestety, małe i średni przedsiębiorstwa, zatrudniające niewielką liczbę pracowników, często ograniczają swoje działania marketingowe do tradycyjnych form, np. reklamy stacjonarnej czy radiowej. 

Data dodania: 2014-10-22

Wyświetleń: 1054

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 1

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

1 Ocena

Licencja: Creative Commons

Czy strona internetowa musi być droga?

Doświadczenie pokazuje jednak, że skuteczność tych nieco pośniedziałych form przekazu jest niewspółmierna do poniesionych kosztów. Może warto zatem zainwestować w promocję w sieci?  

Projektowanie profesjonalnej strony internetowej

Ile kosztuje stworzenie i utrzymanie profesjonalnej witryny? Większość klientów uznaje, że kreacja strony www to wydatek rzędu 1000 zł – koniec końców konkurencja na rynku jest spora, a główną determinantą przy wyborze firmy jest niska stawka. Warto jednak zdawać sobie sprawę, że do optymalnego wykonania zlecenia potrzeba co najmniej czterech osób: marketingowca, copywritera, grafika i programisty. Oprócz tego można pomyśleć o zatrudnieniu architekta informacji, który wybierze najważniejsze materiały na stronę klienta i stworzy makietę witryny (w większości przypadków te zadania spadają jednak na marketingowca).

W tym miejscu warto zadać sobie pytanie: czy jedna osoba będzie w stanie wykonać wszystkie prace związane z wdrożeniem strony? Czy inwestowanie w tanią witrynę ma sens, skoro w przyszłości i tak trzeba będzie dokonać poprawek?

Prace nad tworzeniem witryny obejmują:
- wybór domeny i ustawienie hostingu;
- analizę obecnej strony zakończoną wyeliminowaniem błędów, które uniemożliwiają pozyskanie klientów;
- research: zebranie informacji na temat branży, konkurencji, grupy docelowej, aktualnych potrzeb rynku;
- selekcję najważniejszych z punktu widzenia klienta danych oraz zaprezentowanie ich w przyjazny sposób;
- stworzenie kontentu na stronę – profesjonalny copywriting
- stworzenie makiety witryny oraz umieszczenie w niej elementów graficznych. Projektowanie graficzne.
- konwersja i obróbka multimediów i zdjęć;
- prace programistyczne;
- zainstalowanie bazy danych i CMSa
- optymalizowanie strony pod kątem SEO. 
- powiązanie strony z social media, założenie firmowego bloga;
- wykonanie testów User Experience;
- instalacja strony pod domeną;
- pozycjonowanie;

Jedna osoba z pewnością nie będzie w stanie zaprojektować świetnej grafiki, stworzyć perswazyjnych tekstów, wykonać niezbędnych prac programistycznych, wgrać strony na serwer i wypozycjonować. Jeżeli szukamy oszczędności, należy robić to z głową! Na popularnych serwisach aukcyjnych często znajdziemy oferty tanich stron internetowych zaczynające się już od kilkudziesięciu złotych. „Twórcy” bardzo często korzystają jednak z gotowych szablonów przeznaczonych wyłącznie do celów niekomercyjnych. Bądźmy zatem czujni, kiedy zobaczymy podejrzanie tanią ofertę.
Stworzenie w pełni profesjonalnej i przejrzystej strony nie musi wiązać się z gigantycznymi wydatkami. Konkurencja na rynku jest spora, zatem istnieje duża szansa, że zamkniemy się w przewidywanym budżecie. Radykalne cięcie kosztów nie jest jednak wskazane, gdyż możemy stracić wiarygodność w oczach klientów.

Licencja: Creative Commons
1 Ocena