Polski Straszyn koło Gdańska staje się obecnie ważnym punktem na mapie jachtowej świata. Wszystko zaczęło się w 1982 roku w firmie Galeon.

Data dodania: 2008-06-02

Wyświetleń: 3769

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Polski Straszyn koło Gdańska staje się obecnie ważnym punktem na mapie jachtowej świata. Wszystko zaczęło sie w 1982 roku w firmie Galeon.

Przez lata rozwoju firmy Galeon zdążył przekonać do siebie doświadczonego i wymagającego klienta zagranicznego. W chwili obecnej polska firma jest potężnym graczem w segmencie mega jachtów. Śledząc rozwoju firmy, ilość wprowadzonych systematycznie i konsekwentnie premier, możemy wierzyć że wizjonerskie plany stoczni są systematycznie realizowane. Nasz rodzimy Galeon zostaje zaliczony w bardzo wąskie i elitarne grono najpoważniejszych światowych producentów jachtów. Już w tym roku będziemy świadkami premiery wyjątkowej 20 metrowej , 3 pokładowej – 640 FLY, sportowej 10 metrowej „325” w dwóch wersjach pokładu oraz ultranowoczesnego jachtu w wersji Hard Top Galeonu 670. Wszystkie wymienione jednostki to zapowiedz najnowocześniejszych technologicznie rozwiązań zarezerwowanych dla najlepszych w branży.
W międzyczasie stocznia dozuje nam przyjemność i oswaja z zapowiadanymi wydarzeniami. W tym miesiącu na szerokie wody wypłynął najnowszy projekt 530 H, bliźniaczy brat znanej już dobrze 530 Fly.

Pełnowymiarowy szklany rozsuwany dach.
Podobne rozwiązanie zastosowano na młodszej jednostce. Największe zmiany dotyczą salonu. Ten z pewnością zachwyci miłośników sterylnych, minimalistycznych i przestrzennych wnętrz. Producent nie podąża śladem konkurencji i proponuje klientowi pełnowymiarowy szklany, rozsuwany dach, który potęguje wrażenie przestrzeni w jachcie. Dominującym materiałami jest tkanina z najnowszej kolekcji designerskiej coraz częściej stosowana jako zamiennik drewna.
Sprawdzony, zaprawiony na najbardziej wymagających akwenach nowy 53-stopowy kadłub wykorzystywany został jako baza dla całkowitej jednostki. Zamknięcie kokpitu rozsuwaną taflą hartowanego szkła, zmieniany wzornictwa i mały retusz rozplanowania salony przyniosły olśniewające efekty. W rezultacie, w ofercie stoczni funkcjonują obok siebie dwa jachty, każdy o niepowtarzalnym, autonomicznym charakterze.
Flybridge to oferta skierowana do osób doceniających szczegóły wykończenia szlachetnymi materiałami. Wnętrze jachtu to połączenie kompozycji skóry, mahoniu, jedwabiu oraz elementów stali nierdzewnej. Całość daje poczucie wyrafinowanego, dyskretnego luksusu. Salon to podzielona na dwie części przestrzeń ze strefa kuchenną, wypoczynkową i z centralnie umieszczonym stanowiskiem sternika. Pokład dolny składa się z trzech sypialnych kabin. Największa, posiada samodzielną pełnowymiarową łazienkę, dziobową gościnną i dodatkowa- dwuosobowa. Z korytarza i kabiny dziobowej mamy dostęp do drugiej łazienki.

Obie jednostki przewidziane są pod podwójną wałową instalację silnikową. Przy łącznej mocy 1550 KM łódź może osiągnąć prędkość 32 węzłów. Wielokrotnie testowany kadłub daje uzasadnione nadzieje na niepowtarzalne emocje i wrażenia z rejsu na najbardziej wymagających wodach.

Dane techniczne:
Galeon 530 HT
Długość 16, 20m
Szerokość 4,70m
Masa 21 700 kg
Prędkość max. 32 węzły
Zbiornik wody 550 dm3
Zbiornik paliwa 2x1100 dm3

Galeon 530 Fly
Długość 16, 20 m
Szerokości 4, 70 m
Masa 24 000 kg
Prędkość max. 32 węzły
Zbiornik wody 550 dm3
Zbiornik paliwa 2x1100 dm3
Licencja: Creative Commons
0 Ocena