0
głosów
- +

Pięć głównych zalet ćwiczeń na orbitreku

Autor:

Aktualizacja: 15.02.2014


Kategoria: Sport / Trening sportowy


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 3386 razy czytane
  • 2 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
Pięć głównych zalet ćwiczeń na orbitreku

Trening na orbitreku jest bardzo wygodny i prosty. Poprzez kołowe ruchy nóg i rąk angażuje do pracy do 200 mięśni całego ciała. Dla uzyskania najlepszych efektów trening powinien trwać odpowiednio długo z umiarkowanym poziomem intensywności wykonywanych ruchów. 


1. Odciążenie stawów – stopy nie uderzają o podłoże jak podczas biegania, a nacisk na stawy jest nieznaczny. Dzięki temu ćwiczenia na orbitreku polecane są w rehabilitacji po urazach stawów, złamaniach czy skręceniach. Wskazane są także dla osób starszych, osób otyłych i mających problemy ze stawami i kręgosłupem. 


2. Angażowanie znacznej ilości mięśni – doskonale wpływa na kształtowanie sylwetki, wspomaga spalanie tłuszczu, poprawia kondycję, wzmacnia mięśnie nóg i ich rzeźbę, sprzyja redukcji cellulitu oraz ujędrnia skórę. Podstawową zaletą ćwiczeń na orbitreku jest to, że podcza ćwiczeń pracują nie tylko dorne partie mięśni ale również mięśnie ramion, prostowniki grzbietu a także mięsień prosty brzucha. 


3. Poprawienie wydolności i wytrzymałości – wysiłek jaki wkładamy w trening ma korzystny wpływ na układ krążenia, układ oddechowy co w dalszej mierze prowadzi do lepszego samopoczucia ćwiczącego oraz poprawy zdrowia. 


4. Multifunkcjonalność – orbitrek łączy w sobie najlepsze cechy bieżni, rowerów treningowych i stepperów. Mnogość programów treningowych w zaawansowanych urządzeniach pozwala na urozmaicone i wielokierunkowe ćwiczenia dostosowane do potrzeb ćwiczącego. 


5. Bezpieczeństwo – orbitrek jest urządzeniem bezpiecznym. Jest napędzany ruchem naszych mięśni dlatego też mamy nad nim pełną kontrolę. W większości oferowanych modeli istnieje możliwość regulacji długości kroku, odpowiedniego wypoziomowania czy też ustawienia siły oporu koła zamachowego. 

 

Podsumowując, orbitrek zdecydowanie polecany jest osobom zaczynającym trening, chcącym w sposób zrównoważony gubić kilogramy i rozwijać swoją kondycję bez zbytniego obciążania stawów i kręgosłupa. 


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij