Każdy menadżer powinien umieć właściwie prowadzić podlegający mu zespół. Często okazuje się to jednak dużym wyzwaniem. Istnieją jednak narzędzia, które pozwalają usprawnić procesy zarządzania w przedsiębiorstwie i tym samym lepiej kontrolować postępy prac.

Data dodania: 2014-02-03

Wyświetleń: 1185

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Bieżące przydzielanie zadań pracownikom oraz analizowanie postępów znacząco podnosi efektywność firmy. Skuteczne zarządzanie to, obok planowania, także zlecanie, kontrolowanie oraz rozliczanie pracy. Często jest to także umożliwianie pracownikom rozwijania umiejętności i kompetencji. Jak zatem usprawnić te procesy?

            Na rynku istnieje wiele narzędzi ułatwiających planowanie. Jednym z nich może być wewnętrzny portal komunikacyjny, bazujący na platformie Sharepoint. Przydatne okazują się także tradycyjne arkusze udostępniane przez oprogramowanie biurowe oraz usługi w Office 365. Dają one możliwość przypisywania pracownikom określonych zadań. Kokpity menadżerskie należą natomiast do grupy narzędzi bardziej skomplikowanych, wyposażonych w rozbudowane i przydatne funkcjonalności, takie jak wsparcie sprzedaży, produkcji czy nawet obsługa magazynu.

            Zupełnie odrębną grupę stanowią programy służące delegowaniu pracy oraz rozliczaniu jej efektów. Nowoczesne aplikacje potrafią spełniać swoje zadanie pozostając praktycznie niezauważalnymi dla pracowników. Dzięki temu nie muszą oni rozliczać się z przepracowanego czasu bezpośrednio przed pracodawcą. Zintegrowane systemy zarządzania rejestrują postępy oraz przebieg procesów w tle, nie wymagając przy tym obsługi przez pracowników. Oczywiście wszystko dzieje się za ich wiedzą. Przykładem takiego rozwiązania jest oprogramowanie CRM, czyli system wsparcia w zarządzaniu relacjami z klientem. Działania podejmowane przez pracowników zapisują się w systemie, a wgląd do nich mają menadżerowie i kierownicy zespołu. Pełny przegląd efektywności pracownika jest dla nich dostępny po sporządzeniu odpowiedniego raportu.

            Idealnym uzupełnieniem raportów sporządzanych na bazie systemów CRM (Cutomer Relationship Management) są raporty budowane przez programy z kategorii Business Intelligence. Są to rozwiązania uniwersalne, które równie dobrze sprawdzą się w korporacjach, co w małych i średnich przedsiębiorstwach. Nawet jednoosobowe firmy docenią korzyści płynące z użytkowania aplikacji ułatwiających ewidencjonowanie pracy oraz analizowanie jej efektów.

            Wiele firm wykorzystuje w swojej działalności narzędzia wspierające zarządzanie. Jednak nie wszystkie przywiązują wystarczającą uwagę do aktualizowania aplikacji czy szukania nowych, lepszych rozwiązań. Warto pamiętać, że w wielu przypadkach oferują one funkcjonalności, dzięki którym codzienne raportowanie i rozliczanie się z niemalże każdej minuty pracy przechodzi w niepamięć.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena