Reklamacja – jest to żądanie klienta skierowane do sprzedawcy lub wykonawcy usługi wynikające z niezadowoleniem z jakości towaru lub usługi

Data dodania: 2008-05-08

Wyświetleń: 3723

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 1

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

1 Ocena

Licencja: Creative Commons

Klient zazwyczaj oczekuje wymiany, albo naprawy wadliwego towaru, bądź też zwrotu pieniędzy lub obniżenia ceny.
Podstawą prawna normująca sprawy reklamacji, są przede wszystkim przepisy Kodeksu cywilnego, a w zakresie sprzedaży konsumpcyjnej także przepisy wynikające z Ustawy z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży oraz zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U.z 2002r., Nr 141, poz. 1176).

Prawa konsumenta

Konsument ma prawo domagać się od sprzedawcy nieodpłatnej naprawy lub wymiany towaru, w przypadku nie powstałej z jego winy wady. Dopóki możliwa jest wymiana lub naprawa uszkodzonego towaru, kupujący nie ma prawa żądać zwrotu pieniędzy za wadliwy towar. Konsument może domagać się zwrotu pieniędzy w tylko wtedy, gdy sprzedawca nie jest w stanie doprowadzić towaru do stanu zgodnego z podpisana umową lub, gdy naprawa nie została dokonana w terminie.
Reklamacja może być zgłaszana w ciągu dwóch lat, od momętu zawarcia umowy sprzedaży i nie później niż dwa miesiące po stwierdzeniu wady. Przekroczenie tego terminu spowoduje utratę uprawnień. Reklamacja powinna być dokonywana na piśmie i muszą się w niej znajdować przede wszystkim: data zgłoszenia, określenie kupującego i sprzedawcy, określenie towaru, opis stwierdzonej wady oraz zapis określający wymagania konsumenta (nieodpłatną naprawę lub wymianę).
Sprzedawca ma obowiązek ustosunkowania się do reklamacji w terminie do 14 dni kalendarzowych licząc od dnia następnego, w którym ją złożyliśmy. Nieudzielanie odpowiedzi w tym terminie oznacza uznanie reklamacji, która powinna zostać wykonana tak jak zostało to zapisane w dokumencie reklamacyjnym.

Pobierz wzór protokołu reklamacyjnego

Licencja: Creative Commons
1 Ocena