0
głosów
- +

Wybierz właściwe hantle i ćwicz z nimi

Autor:

Aktualizacja: 09.12.2013


Kategoria: Sport / Trening sportowy


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1517 razy czytane
  • 2 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
Wybierz właściwe hantle i ćwicz z nimi

Hantle są najpopularniejszym urządzeniem treningowym, co wynika z ich przystępnej ceny, niewielkich rozmiarów i możliwości zastosowania przy ćwiczeniu praktycznie każdej grupy mięśni. Kluczem do sukcesu jest jednak wybór odpowiednich hantli.


Już na samym początku dobra rada: nie kupuj hantli pojedynczo. Tak, co prawda, jest taniej, ale większość ćwiczeń wymaga symultanicznej pracy symetrycznie ułożonych grup mięśni, więc jeśli kupisz tylko jeden ciężar, wielu ćwiczeń nie wykonasz poprawnie, a niektórych nie będziesz mógł wykonywać wcale. Możesz wybrać więc dowolny komplet, na przykład hantle 2x30 albo 2x20, a jeśli chcesz to 2x5, w zależności od tego, jak oceniasz swoje możliwości. Możesz też kupić hantle ze zmiennym obciążeniem, choć to wydatek nieco większy, ale też sprzęt jest bardziej uniwersalny.

To, z jakiego materiału wykonane są obciążniki, nie ma większego znaczenia, jednak pamiętaj, że im są mniejsze, tym wygodniej będzie ci wykonać pewne ćwiczenia. Producenci stosują różne materiały i tworzą hantle bitumiczne, hantle żeliwne, a także inne cuda, ale im cięższy materiał, tym mniejszy rozmiar ciężarka. To po prostu praktyczne, choć oczywiście materiał sam w sobie nie ma wpływu na skuteczność treningu.

Klasycznie hantle wykorzystuje się przede wszystkim do ćwiczeń mięśni ramion, natomiast przy obciążeniach rzędu 20 czy 30 kilogramów na stronę z powodzeniem można wykonywać również ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej (choćby zastępując klasyczny długi gryf przy wyciskaniu dwoma niezależnymi hantlami, co daje nieco inny rozkład obciążeń i prace innych części mięśni). Wykorzystanie hantli jest zwykle ograniczone ich rozmiarami i oczywiście możliwościami ćwiczącego.

Wybór właściwych hantli nie jest trudny, o ile potrafisz racjonalnie spojrzeć na swoje możliwości. Zbyt lekkie hantle nie pozwolą ci ćwiczyć efektywnie, a zbyt ciężkich nawet nie podniesiesz, dlatego nie gwiazdorz i wybierz obciążenie dostosowane do twoich możliwości, a wtedy trening będzie przyjemny i skuteczny.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij