Czy fartuchy robocze mogą być nośnikiem reklamy? Czy fartuchy mogą być gadżetem reklamowym? Dlaczego warto a nawet należy wykorzystać fartuchy jako nośnik reklamy? Fartuchy robocze są doskonałym nośnikiem reklamy i gadżetem reklamowym jednocześnie. W aptekach, w sklepach spożywczych, w przycho...

Data dodania: 2008-04-28

Wyświetleń: 3669

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Czy fartuchy robocze mogą być nośnikiem reklamy?
Czy fartuchy mogą być gadżetem reklamowym?
Dlaczego warto a nawet należy wykorzystać fartuchy jako nośnik reklamy?

Fartuchy robocze są doskonałym nośnikiem reklamy i gadżetem reklamowym jednocześnie. W aptekach, w sklepach spożywczych, w przychodniach bardzo często widzimy fartuchy z nazwą leku, z nazwą lub z logo producenta jakiegoś produktu. Jest więcej niż pewne, że fartuch taki jest praktycznym gadżetem reklamowym, który bardzo chętnie został przyjęty przez właściciela apteki, sklepu czy przychodni. Prezent taki zwalnia pracodawcę z obowiązku zakupu fartuchów dla personelu a zatem buduje pozytywne relacje pomiędzy dostawcą i sprzedawcą a ponadto pełni funkcje reklamowe w stosunku do klienta końcowego.

Dlaczego warto wykorzystać fartuchy jako nośnik reklamy?

Warto bo reklamy nigdy za dużo. Warto bo to niewiele kosztuje. Warto bo elementy reklamowe naniesione na fartuchy robocze pracują każdego dnia przez wiele godzin, systematycznie i cierpliwie. Każdego dnia przez 8 godzin (a może dłużej), przez 365 dni w roku możemy zapisywać się w pamięci naszych klientów. Wystarczy tylko raz, najlepiej przed zakupem fartuchów dla pracowników, poświęcić chwilę na przemyślenie i zaprojektowanie elementów identyfikacji wizualnej firmy. Resztę wykona firma dostarczająca odzież ( w naszym przypadku fartuchy). Później już tylko same korzyści. Każdego dnia, godzina po godzinie Twój znak / nazwa utrwala się w pamięci ludzi.

W gastronomii mamy do dyspozycji bogatą rodzinę fartuchów. Są to klasyczne fartuchy, których krój i nazwy są zwyczajowo przyjęte jako kanon. Mamy tutaj fartuszek włoski, fartuch francuski, fartuch przedni, zapaski. Inwencja producentów odzieży gastronomicznej oraz użytkowników sprawiają, że na rynku funkcjonuje bardzo dużo modeli najróżniejszych fartuchów. Są to często mutacje klasycznych wzorów wzbogacone różnymi dodatkami. Wszystkie fartuch mają wspólną cechę. Doskonale nadają się do prezentacji elementów graficznych (logo), nazwy firmy, imion i nazwisk pracowników. Szczególnie pozytywnie wyróżniają się tutaj fartuch przedni i zapaska.
Na fartuchach, szczególnie na fartuchu przednim i zapasce możemy sobie pozwolić na duże elementy graficzne – Logo, nazwa, nazwa w formie logotypu, maskotka firmy. Elementy te mogą być umieszczone na całej powierzchni fartucha – jednak projektowanie pozostawmy grafikowi. Na fartuchach, na których nie ma tak dużych powierzchni umieszczamy mniejsze elementy reklamowe. W przypadku fartucha francuskiego można je umieścić na kiszeni środkowej lub na lewej piersi. Na fartuchu włoskim na górnej lewej kieszeni lub nad nią.

O techniki nanoszenia elementów reklamowych napiszę w następnym artykule.
Zapraszam do lektury.
Jan Nikodem

Licencja: Creative Commons