Interesując się zarabianiem w Internecie na poważnie prędzej czy później, a za pewne prędzej, usłyszymy o e-mail marketingu. Mówi o tym każdy tak zwany guru w świecie polskiego e-biznesu, który dzieli się  za darmo lub odpłatnie swoją wiedzą.

Data dodania: 2013-11-01

Wyświetleń: 1220

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Nie tylko każdy o tym mówi, ale i każdy z nich korzysta z tego z doskonałym efektem. Dziwi więc fakt, że znaczenie e-marketingu jest kompletnie niedoceniane w przypadku większości sklepów internetowych. Prawdą jest, że większość z tych sklepów oferuje możliwość zapisu na newsletter, ale patrząc na podejście zarówno w promowaniu tej możliwości, jak i samych treści maili, można szybko stwierdzić, że ktoś kompletnie nie przywiązuje do tego zagadnienia uwagi.

Zdarza się, że e-mail marketing w ogóle nie jest atrakcyjny, a powinien taki być. Atrakcyjny e-mail marketing obok doskonale prowadzonego social marketingu jest gwarancją Twojego sukcesu w sieci i to nieważne, czy prowadzisz sklep internetowy, jesteś fryzjerem, czy zarabiasz na blogu bazując na programach partnerskich.

Na czym jednak polega ten skuteczny, atrakcyjny e-marketing?

Pierwszą sprawą jest poznanie odpowiedzi na pytanie jak budować listę kontaktów w sposób właściwy, czyli taki, który jest najbardziej skuteczny. Otóż najbardziej skutecznym sposobem są tak zwane landing page, czyli strony przechwytujące, których skuteczność wynosi nawet 50%, jeśli są odpowiednio dobrze skonstruowane.

Temu jak zbudować stronę przechwytującą poświęcę jednak osobny artykuł. Strona przechwytująca nie jest oczywiście jedynym miejscem na zbieranie listy adresów e-mail. Możemy to robić umieszczając formularz zapisu gdziekolwiek na naszej stronie i/lub w formie wyskakującego okienka pop-up. Zasadniczo sposobów jest wiele i każdy wybierze z pewnością swoje ulubione.

Generalnie, pomijając lokalizację zapisu, chodzi o to, aby umieścić pewną zachętę do tego, aby nasi klienci się zapisali. Jeżeli prowadzimy sklep, to przykładowo za zapis możesz oferować możliwość darmowej wysyłki, a jeśli sprzedajesz wiedzę, to, powiedzmy, jakiś kurs.

Jak dokładnie ma to wyglądać, przeczytasz jednak w następnej części artykułu…

Licencja: Creative Commons
0 Ocena