W związku z tym w kosmetyce naturalnej stosuje się najczęściej mieszanki kilku uzupełniających się wzajemnie składników. Przeglądając podręczniki ziołolecznictwa można natrafić na dziwaczne zjawisko przypisywania większości opisywanych tam roślin niemal uniwersalnych właściwości leczniczych. Niemalże każda z nich powinna oddziaływać dobrze na żołądek, wątrobę, serce, nerki. Nawrót do stosowania ziół i fitoterapii i oznacza, że kultywuje się ubóstwo i zacofanie w kosmetologii.
Jest to raczej rozsądny postęp w kierunku wykorzystania skarbów naszej kosmetologii, tak jak czyni to mariza. Należy zatem pamiętać o odpowiednim stosowaniu preparatów i ziół. Dlatego też zamiast poświęcać czas na własnoręczne przygotowywanie kosmetyków, należy się skoncentrować na usługach oferowanych przez firmy kosmetyczne. Dzisiaj wiele firm kosmetycznych sprzedaje naturalne kosmetyki, oraz pośredniczy w dostępie do kosmetyków ekologicznych. Kosmetyki są dostępne w wielu sklepach oraz aptekach, a także na stoiskach firmowych.
Firmom zależy na tym aby mieć dostęp do jak największej liczby klientów, a można go osiągnąć poprzez rozwój sieci sprzedaży. Dlatego też należy mieć na uwadze konieczność zwiększenia sprzedaży, a także zapewnienia firmie kosmetycznej szerokiego rynku zbytu. W związku z tym szczególnie istotny jest obieg informacji, wyposażenie pracowników w stosowne środki łączności z firmą. Sprzedawcy odbywają specjalnie szkolenie w procesie sprzedaży, tak aby umiejętnie rozprowadzać produkty.
Proces sprzedaży obejmuje przecież sporządzenie listy klientów, nabywców, oraz innych potencjalnych współpracowników stanowi niezbędny element w procesie sprzedaży. To wszystko stanowi o sukcesie kampanii handlowych, promocyjnych rozmaitych firm kosmetycznych. Reklama jest dźwignią handlu, lecz sama reklama nie wystarczy do tego, aby zachęcić do kupna towarów. W związku z powyższym należy rozbudować system zachęt do zakupu produktów, takich jak choćby próbki kosmetyków, ulotki informacyjne i inne.