Firmy ubezpieczeniowe w swojej działalności rynkowej wykorzystują gadżety, które wręczają swoim klientom jako prezent. Rozmowa sprzedażowa nie należy do najłatwiejszych, w związku z czym gadżety spełniają w niej rolę wspomagającą proces sprzedaży. 

Data dodania: 2013-08-21

Wyświetleń: 1579

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Gadżety jako prezent od firmy

W trakcie sprzedaży istotną funkcję spełnia przeliczanie kosztów - mianowicie klient głośno zastanawia się, jakie poczynić zmiany w budżecie domowym. Nie należy mu wówczas przeszkadzać, trzeba poczekać aż skończy i zapytać jakie opcje wybiera. Wręczenie gadżetu firmowego można zostawić na moment po podpisaniu umowy - wówczas klient nie będzie miał wrażenia, że wręczając mu gadżety reklamowe chcemy go jakoś "przekupić", skoro umowa została już przecież zawarta.

Gadżety mogą mieć różne formy - mogą to być długopisy, breloczki, zegarki, pluszowe zabawki (np. misie) i inne. Wspólną cechą łączącą wszystkie gadżety powinna być nazwa firmy - logo umieszczone na gadżecie oraz wystrój gadżetu dostosowany do barw używanych przez firmę. Jeśli więc firma używa koloru pomarańczowego, to wówczas gadżet też powinien być pomarańczowy. Gadżety powinny być dostosowane do profilu firmy, a także do upodobań klienta.

Do gadżetów zaliczyć też można wszelkie paski, breloczki czy inne akcesoria firmowe. Firma może zlecić ich wykonanie przedsiębiorstwu zajmującemu się produkcją owych gadżetów. Dystrybucja gadżetów wśród klientów może się odbywać w trakcie targów, spotkań biznesowych bądź też podczas wizyty w domu klienta. Istnieje olbrzymia ilość technik zamknięcia sprzedaży. Każdy ze sprzedawców wypracowuje sobie własne techniki: oczywista, kierowana, alternatywna, małych kroków i przyzwolenia.

Po profesjonalnie przeprowadzonej prezentacji i po udzieleniu odpowiedzi na wszystkie pytania klienta należy zapytać czy wybiera polisę posagową dla córki z dodatkową rentą czy bez. Powinniśmy też dokładnie zaznajomić klienta z wszelkimi aspektami oferty oraz z możliwościami zakupu nowej oferty. Podczas prezentacji są pewne zastrzeżenia, które pojawiają się w trakcie prezentacji. Dysponując doświadczeniem będziemy wiedzieli, w których momentach prezentacji się pojawiają lub jakie stwierdzenia je wywołują. Wszystko to stanowi podstawowy element wiedzy sprzedażowej. Sprzedawcy poznają te techniki w trakcie szkoleń.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena