0
głosów
- +

Działanie systemów do ewidencji czasu pracy

Autor:

Aktualizacja: 14.03.2013


Kategoria: Technologia / Technologia


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1474 razy czytane
  • 0 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Na wynagrodzenie za naszą pracę wpływa wiele czynników, z których jednym jest niewątpliwie czas pracy i jego efektywne wykorzystanie, dlatego tak ważne jest, aby zadbać o jego właściwe odnotowanie.


Czas, jaki spędzamy w pracy, to niezwykle ważny czynnik z punktu widzenia przepisów Kodeksu Pracy - ma on kluczowe znaczenie i może stanowić podstawę ustalania wynagrodzenia dla pracowników. Czynnik ten wykorzystywany jest głównie w ogromnych zakładach przemysłowych czy korporacjach zatrudniających sporą liczbę pracowników, których nie sposób na bieżąco kontrolować czy jednoznacznie określić efektywność ich pracy.


W celu uniknięcia nieporozumień, aby właściwie rozliczyć swoich pracowników za przepracowany czas, wiele firm decyduje się obecnie na instalację specjalistycznego sprzętu, dzięki któremu ewidencja czasu pracy staje się w pełni zautomatyzowana. Pomimo tego, że struktura takich systemów może na początku wydawać się nieco zawiła to ich działanie jest niezwykle łatwe i dostosowane do współczesnych realiów rynkowych i technologicznych. Cała „magia” takiego systemu polega na wyposażeniu każdego pracownika w odpowiednie karty zbliżeniowe z indywidualnym numerem rejestracyjnym, które reagują na kontakt z czytnikiem wysyłając odpowiedni sygnał do systemu. Od tej chwili program komputerowy zaczyna naliczanie czasu pracy i odnotowuje aktywność i każde kolejne użycie karty przez danego pracownika. Wiele systemów posiada również wyspecjalizowane tryby wejścia i wyjścia zwykłego i służbowego, odpowiedzialne za dokładne rejestrowanie zachowania pracowników. Wchodząc do pracy, pracownik przykłada zatem swoją kartę do czytnika i przyciska klawisz wejście, wychodząc wciska wyjście, bez zbędnych komplikacji.


Odpowiednie wykorzystanie takich nowoczesnych systemów usprawnia nie tylko proces rozliczeniowy ale i całą komunikację i wymianę niezbędnych danych w firmach, likwidując kolejki przy listach obecności czy nieścisłości wynikające z błędnego zaznaczenia swojej obecności w pracy.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij