Packshoty wykonywane są zazwyczaj w naturalnych warunkach oświetleniowych, panujących w studiu fotograficznym, z pominięciem wszelkich efektów fotograficznych. Przystępując do wykonania fotografii produktowej, oczywiście zaczynamy od zrobienia zdjęcia, z którym później będziemy pracować. Kolejnym etapem jest szparowanie, czyli precyzyjne obrysowanie produktu za pomocą tzw. ścieżki odcięcia, w celu usunięcia tła. Dzięki clipping path, wykonaną przez nas fotografię można wstawić na dowolny kolor tła w projekcie dowolnego typu. Kolejnym krokiem przy tworzeniu packshotu jest wykonanie retuszu zdjęcia. Dokonujemy korekty fotografii poprzez usunięcie błędów lub niedoskonałości. Projekt jest poddawany korekcie tonalnej, kolorystycznej i ostrości. Końcowym etapem jest tzw. art work, czyli nakładanie na sfotografowany produkt etykiety, pozyskanej z przekazanego przez klienta pliku z jej projektem, przez co eliminujemy widoczny na zdjęciu efekt powstający w druku, szczególnie widoczny na papierowych etykietach.
Packshoty robią zawrotną karierę w sieci, a głównie w sklepach internetowych. Dobrze wykonana fotografia produktowa to najskuteczniejszy sposób na zwiększenie sprzedaży takiego sklepu. Zachodzi tu zasada, że klient zazwyczaj „kupuje oczami”, toteż postawienie na packshoty to inwestycja, która na pewno się zwróci. Wykonanie dobrej jakości i atrakcyjnie wyglądających zdjęć produktów, w sposób efektywny pomoże w działaniach marketingowych firmy i może stać się istotnym elementem reklamowym w działalności rynkowej. Fotografia produktowa ma jedno, zasadnicze zadanie – ma na tyle zaintrygować oglądającego, by ten skupił swą uwagę na wizerunku produktu na jak najdłuższy czas, a finalnie nabył go. „Reklama dżwignią handlu!”
Najnowszym sposobem prezentacji produktu jest wizualizacja 360 stopni, w formatach Flash i HTML 5. Są to animacje poklatkowe, składające się z serii zdjęć ułożonych w odpowiedniej sekwencji. Technologia produkcji takiej wizualizacji opiera się o aparat fotograficzny, możliwość skorzystania z niedużego studia lub namiotu bezcieniowego oraz tzw. platformy obrotowej wraz z oprogramowaniem. Dzięki zastosowaniu takiej wizualizacji produktu, potencjalny klient może obejrzeć dany towar z każdej strony i z każdej perspektywy. Wpływa to na efekt końcowy takiej ekspozycji i podnosi w sposób znaczący atrakcyjność samego produktu. W dobie rozkwitu sklepów internetowych, takie ukazanie oferty to metoda, która pomoże podnieść zainteresowanie tego typu handlem.
Fotografią produktową lub, mówiąc prościej, packshotem, zajmują się już nie tyle wyspecjalizowane agencje czy firmy reklamowe, ale bardzo często można spotkać taką ofertę u zwykłego fotografika.
Zdjęcia reklamowe i fotografia ślubna to często usługi wykonywane przez jeden zakład i jednego fotografa. Ludzie, którzy do tej pory zajmowali się wyłącznie fotografią ślubną, musieli dostosować się do nowych wymagań rynku i poszerzyć swoją ofertę sprzedażową o nowe usługi. Byli zmuszeni przestawić się na nowe świadczenia, ponieważ w przeciwnym wypadku groziła im zawodowa śmierć.