Fotografia produktowa – bez niej zapomnij o skutecznej promocji!
Sprawa jest pozornie prosta. Chodzi bowiem o zdjęcia reklamowe, które na co dzień widujemy w przestrzeni publicznej. To, co przyjmujemy mimowolnie i bez zastanowienia, jest wynikiem pracy specjalistów w swojej dziedzinie. Wprawdzie każdy z nas ma w swoim telefonie aparat fotograficzny, lecz nie wszyscy mogą nazwać siebie fotografami. A i trudno sobie wyobrazić, aby przy pomocy tylko smartfona można było wykonać profesjonalne zdjęcia reklamowe, które mają promować produkt.
Warto też wspomnieć o roli koncepcji. Przedmiot z oferty sklepu, który potencjalny klient ogląda przed podjęciem decyzji o zakupie, jest właściwie zaprezentowany dzięki sesji produktowej, z możliwie naturalnym, najczęściej białym tłem. Sprzedaż jest jednak swego rodzaju grą emocji związanych z oczekiwaniami, które klient żywi wobec produktu. W natłoku przedmiotów o podobnym przeznaczeniu, właściwościach i specyfikacji, właściciele e-sklepu muszą przekonać nabywców, że to właśnie ten konkretny model ich marki zasługuje na wydatek.
Trzeba zatem doświadczenia w zakresie kreacji wizerunku, aby odpowiednio dotrzeć do docelowych odbiorców. Same założenia strategii marketingowej opracowują zazwyczaj pracownicy firmy, do której należy sklep internetowy. Spisane przez nich pomysły muszą być jednak wcielone w życie przez innych fachowców. Fotografia reklamowa zyskuje na popularności, więc zwiększa się też ilość firm, które chcą taką działalność prowadzić. Jak jednak wybrać to właściwe studio? Oto kilka wskazówek.
Zdjęcia reklamowe zrealizujesz z https://fp360.pl/uslugi/zdjecia-reklamowe/
Kryteria wyboru studia, w którym wykonasz zdjęcia reklamowe
Przy selekcji właściwej firmy, która wykonuje zdjęcia reklamowe należy kierować się doświadczeniem studia. Warto przejrzeć portfolio pod kątem danej branży – może akurat są tam produkty podobne do tych sprzedawanych w Twoim sklepie internetowym. Dzięki temu dowiesz się, czy Twoja wizja ma szansę powodzenia oraz nie powtórzysz cudzego pomysłu. Wprawdzie profesjonalne studio ma z reguły szerokie spektrum oferty, to jednak niektóre firmy specjalizują się w reklamowaniu obrazem konkretnych przedmiotów.
Czy koniecznym jest kierowanie się kryterium ceny? To ważny czynnik wyboru, ale nie może przesłaniać meritum. Dobrze wykonane zdjęcia reklamowe mogą podwoić lub potroić sprzedaż w e-sklepie, więc warto na ten wydatek poświęcić większą kwotę. Fotografia reklamowa jest bazą dla działu marketingu i jeśli sklep internetowy nie dysponuje odpowiedniej jakości materiałami promocyjnymi, trudno będzie przekonać klientów do zakupu. Pamiętaj też, że przekaz wizualny ma coraz większe znaczenie, dlatego coraz trudniej wybić się na tle konkurencji. Postaw zatem na studio takie jak np. fp360.pl, które potrafi realizować oryginalne i nieszablonowe projekty.
Może Cię także zainteresować: Profesjonalne studio fotograficzne – jakie wybrać?