Fotografia produktowa to sposób prezentacji przedmiotów za pomocą obrazów cyfrowych. Mówiąc prościej, najważniejszym zadaniem fotografii produktowej jest pokazanie przedmiotu atrakcyjnie ale jednocześnie rzeczowo tak aby zainteresować potencjalnego klienta. Można więc śmiało powiedzieć, że jest to forma reklamy wizualnej.

Data dodania: 2022-07-22

Wyświetleń: 367

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Fotografia produktowa. Co to jest i dla kogo?

Fotografia produktowa - definicja

Zdjęcia produktowe różnią się nieco od innych rodzajów fotografii. Tutaj głównym bohaterem każdej fotografii jest produkt. Kolejnym wyróżnikiem tego typu zdjęć jest tło, które najczęściej jest jednolite, koloru białego. Ma to związek ze standardami jakie panują w wielu miejscach gdzie publikuje się zdjęcia produktów. Białe tło nie odciąga uwagi od przedmiotu i pasuje do większości sytuacji.

Rodzaje fotografii produktowych

Fotografia produktowa to nie tylko zdjęcia na białym tle. Poniżej przedstawiamy jej najważniejsze rodzaje:

  • packshot - to najbardziej popularny rodzaj zdjęć produktowych. Ta nazwa oznacza przedmiot zaprezentowany na jednolitym (najczęściej białym) tle. Główną funkcją packshotu jest realizm. Nie ma tu miejsca na przekłamania koloru czy efekty graficzne niezgodne z rzeczywistością. Packshot ma prezentować produkt tak aby kupujący miał pewność swojego wyboru i nie został wprowadzony w błąd.
  • fotografia reklamowa - inaczej aranżacje. To przeciwieństwo typowych packshotów. W zdjęciach reklamowych dopuszcza się różnego rodzaju manipulacje, efekty graficzne. Wszystko to aby przyciągnąć uwagę klienta. Podobnie jak w innych formach reklamy, w zdjęciach reklamowych produkty są idealizowane, często pokazane w sposób nieoczywisty.

Gdzie stosuje się fotografię produktową?

Ze zdjęciami produktów spotykamy się praktycznie na każdym kroku. Najpopularniejsze miejsca, w których trafimy na fotografie produktów to internet (sklepy internetowe, platformy sprzedażowe, portale aukcyjne, media społecznościowe), prasa, ulotki czy katalogi. W zależności od tego gdzie pokazujemy fotografie produktów stosuje się jej różne odmiany. I tak na przykład w mediach społecznościowych króluje fotografia reklamowa, która ma zachęcić do odwiedzenia sklepu. Okładka katalogu, czy krótka ulotka to też świetne miejsce aby umieścić w nim atrakcyjne zdjęcie reklamowe. Fotografia produktowa na białym tle znajdzie swoje zastosowanie przy produktach wyświetlanych w sklepie internetowym czy na stronach katalogu gdzie prezentujemy całą ofertę.

Najważniejsze cechy fotografii produktowej

  • rzeczywiste oddanie produktu - fotografia produktowa spełnia przede wszystkim funkcję informacyjną, ma pomagać w zakupie dlatego nie może przekłamywać cech produktu takich jak kolor, faktura czy rozmiar
  • dobre oświetlenie - przedmiot powinien być oświetlony w naturalny sposób. Należy unikać zbyt dużych kontrastów, cieni czy nierównomiernego oświetlenia
  • ostrość i detale - fotografia produktu powinna być wyraźna i czytelna

Kto tworzy fotografia produktowe?

Istnieją specjalne studia fotografii produktowej. To w nich fotograf produktowy, wyspecjalizowany w tej dziedzinie tworzy obrazy najwyższej jakości z użyciem profesjonalnego sprzętu. Studio fotograficzne musi być wyposażone w wysokiej jakości aparat, obiektywy a także oświetlenie studyjne. Ponadto w takim miejscu znajdziemy różnego rodzaju statywy, tła i akcesoria niezbędne aby stworzyć profesjonalne zdjęcia każdego produktu.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena