Wybór odpowiedniej firmy MLM lub programu partnerskiego jest pierwszym etapem na Twojej ścieżce kariery e-biznesmena. Chciałbym drogi czytelniku, abyś uświadomił sobie, że firma jest tylko narzędziem, dzięki któremu zaczniesz zarabiać pieniądze przez internet. Piszę to, ponieważ wiele osób bezsensownie przekrzykuję się, która firma jest lepsza. Czasami zaczyna rodzić się wręcz pewnego rodzaju fanatyzm w związku z firmą MLM lub programem partnerskim. Wybór firmy jest ważny, ale zdecydowanie ważniejsze jest budowanie zespołu wspierających się ludzi. W tym artykule chciałbym przedstawić Ci moją osobistą koncepcje na temat jej wyboru.
Omówię teraz 7 elementów, na które moim zdaniem warto zwrócić uwagę przy wyborze odpowiedniej firmy.
1. Kto jest właścicielem firmy?
Wchodząc na strony internetowe różnych firm ciężko czasami doszukać się danych kontaktowych dotyczących właściciela. Często zdarza się, że w zakładce kontakt, właściciel jawi się nam pod pseudonimem "admin" lub innym nickiem. W takiej sytuacji uczciwość firmy powinna budzić wszelkie wątpliwości. Za każdym biznesem powinien stać człowiek, a ukrywanie autentycznego imienia i nazwiska właściciele sugerowałoby, że firma nie do końca ma wobec nas uczciwe intencje. W przypadku, kiedy uda nam się odnaleźć dane kontaktowe założyciela, powinniśmy dowiedzieć się o tej osobie jak najwięcej. Jaka była jego dotychczasowa kariera? Czy odniósł już w swoim życiu zawodowym jakikolwiek sukces? Przede wszystkim trzeba mieć na uwadze czy osoba ta nie miała żadnego konfliktu z prawem.
2. Jak długo firma istnieje na rynku?
Nie podejmuj współpracy z firmą, która nie udowodniła, że funkcjonuje jak należy. Nie będziesz mieć przyszłości w firmie, która sama jej nie ma. Ryzyko współpracy z nową firmą jest bardzo duże. Dobrze byłoby jakby istniała na rynku około 5 lat. Ważny jest też kapitał, jakim dysponuję. Sam na własnej skórze doświadczyłem jak firma MLM zniknęła z rynku z dnia na dzień, ponieważ zabrakło jej kapitału na dalsze funkcjonowanie.
3. Strona internetowa
Na pewno warto zwrócić uwagę na wygląd strony, choć jest to moim zdaniem sprawa drugorzędna. Najbardziej istotne informacje, jakie powinny być zamieszczone na stronie to dane kontaktowe. Sprawna komunikacja jest sprawą priorytetową w biznesie.
4. Opinie na temat firmy
Warto przeszukać w tej kwestii fora internetowe i zapoznać się ze zdaniem internautów na temat danej firmy. Czy jest jakaś niezadowolona osoba, która została oszukana lub nie dostała prowizji za wykonaną pracę? Trzeba uważać na osoby, które piszą negatywne opinie tylko po to, aby zaszkodzić danej firmie MLM lub z góry zakładają, że jest to oszustwo na podstawie powierzchownej analizy.
5. Zasięg działania firmy
Trzeba dowiedzieć się czy firma jest międzynarodowa czy działa tylko na terenie jednego kraju. Jeżeli zasięg działalności jest duży mamy o wiele większe pole manewru, ponieważ możemy zarabiać na międzynarodowych rynkach, jeżeli tylko znamy języki obce.
6. Szkolenia
Firma, z którą masz podjąć współpracę, powinna kłaść duży nacisk na szkolenia. Mają one pomóc nam w efektywnym rozwijaniu naszego biznesu. Im więcej my zarobimy, tym więcej zarobi firma. Dlatego warto porównać oferty szkoleniowe poszczególnych firm oraz dowiedzieć się, które szkolenia są bezpłatne, a za które trzeba płacić.
7. Produkty
Na produkty, które oferuje firma musisz spojrzeć z perspektywy klienta końcowego. Najważniejsze, abyś Ty sam był do nich przekonany i wierzył w ich dobrą jakość. Drugim istotnym aspektem odnośnie produktów jest akceptacja rynkowa. Co z tego, jeżeli w twoim przekonaniu dany produkt jest świetny, jeżeli nie ma na niego żadnego popytu lub jest zbyt mały, aby rozwinąć biznes. Sam kiedyś uważałem, że firma, z którą współpracowałem ma świetny produkt, jednak akceptacja rynkowa była zbyt słaba, aby rozwinąć skrzydła. Pamiętaj również o tym, że to, co dobrze sprzedaję się za granicami naszego kraju, nie koniecznie musi sprzedawać się w Polsce.
Poza tymi punktami, które według mnie trzeba brać pod uwagę przy wyborze odpowiedniej firmy jest jeszcze jedna bardzo ważna rzecz, wybór odpowiedniego sponsora, który już działa w wybranej przez nas firmie. Sponsor powinien być naszym opiekunem, który ma nas wspierać i edukować w drodze do sukcesu.
Podsumowując ten artykuł sukces możesz osiągnąć w każdej firmie. Tylko jest jedno "ale". Ten sukces może przyjść łatwiej albo trudniej, a praca może być bardziej lub mniej przyjemna. Sam zdecyduj, gdzie będzie Ci łatwiej działać i jaki produkt Ci odpowiada, co da Ci przewagę nad innymi. Pamiętaj o tym, że najważniejszym produktem jesteś TY sam.