0
głosów
- +

Jak urządzić biuro, czyli wszystko o komforcie pracy

Autor:

Aktualizacja: 30.08.2012


Kategoria: Praca / Inne


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1361 razy czytane
  • 2 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Nie od dziś wiadomo, że na wydajność naszej pracy składają się nie tylko umiejętności, jakie posiadamy i wiedza, ale również, a może przede wszystkim, warunki, w jakich przebywamy. Często z pozoru błahe kwestie - kolory ścian, rozmieszczenie mebli - mają duże znaczenie dla trybu naszej pracy, a co za tym idzie, rozwoju naszej kariery.


Projektowanie wnętrz Bydgoszcz od podstaw

Przeprowadzając się do nowego biura, warto zadbać o wszystkie szczegóły od samego początku. Ważne, by kolory ścian nie były zbyt jaskrawe, nie rozpraszały pracujących w pokoju osób. Polecane są barwy pastelowe i stonowane, głównie kolory ziemi, takie jak zieleń, brąz czy beż. W ten sposób umysł nie jest atakowany przez dodatkowe bodźce z zewnątrz.

Rozprzestrzenienie i wybór odpowiednich mebli

Na rynku jest dostępny szeroki wybór wyposażenia meblowego, w którym meble gabinetowe mają swój spory udział. Wybierając meble do biura i szukając poszczególnych elementów należy pamiętać, aby były one przede wszystkim praktyczne i funkcjonalne, a zarazem komfortowe. Szczególnie należy zadbać o wygodne krzesła, które uchronią pracujących przed chorobami kręgosłupa i innymi bólami związanymi z siedzeniem przez długi czas w jednej pozycji. Pozostałe meble, takie jak regały, szafki i stoły powinny znajdować się na odpowiedniej wysokości - tak, aby każdy mógł swobodnie skorzystać z dostępnych materiałów.

Dla lepszego komfortu pracy, należałoby uporządkować miejsca pracy w taki sposób, aby każdy z pracowników miał jednakowy, a na pewno wystarczający dostęp do światła. Z psychologicznego punktu widzenia, kolejną ważną radą jest przykazanie, aby każdy z przebywających w biurze pracowników, ustawiony był przodem bądź bokiem w stronę drzwi wejściowych. Dzięki temu, mając w zasięgu wzroku cały otaczający go teren, zachowa podświadomy spokój i z łatwością oraz lekkością będzie mógł skupić się na pracy.

Cudotwórczy wpływ dodatków

Aranżacja wnętrz to pewnego rodzaju sztuka. Oprócz konkretnych mebli warto zadbać o dodatkowe wyposażenie, które może wzbogacić nasze wnętrze, a jednocześnie ocieplić je, co z pewnością znajdzie przełożenie w atmosferze panującej wśród pracowników. Priorytetem powinien być porządek w miejscu pracy. Mogą pomóc w tym specjalne meble na zamówienie, które będą miały wbudowane specjalne otwory na kable albo dodatkowe przegrody na dokumenty. Przyjaznej atmosfery w biurze doda z pewnością kilka doniczek z kwiatami, ale trzeba pamiętać, żeby ich zapach nie był zbyt duszący. Ciekawym pomysłem są też duże lustra umieszczone na ścianach zamiast obrazów. Liczne zdjęcia odciągają uwagę od celu pracy, a optyczne powiększenie przestrzeni lustrami, zwiększy wygodę pracowników, którzy dość często umiejscowieni są w ciasnych pokojach po kilka osób. Meble biurowe to też sprzęty, przy których pracownicy spędzają większość swojego czasu, zadbajmy o to, by znalazło się na nich miejsce na fotografię dziecka lub inny osobisty gadżet.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij