0
głosów
- +

Rower artykuł jest promowany

Autor:

Aktualizacja: 01.08.2012


Kategoria: Sport / Inne


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1215 razy czytane
  • 4 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Kiedy mamy wolny dzień i słoneczko przyjemnie grzeje, a ciało zastałe po wielu godzinach pracy domaga się ruchu, czy jest lepszy sposób rekreacji niż rower? Jednak czy ktokolwiek zastanawiał się, ile wartości może przynieść nam jazda rowerem?


Jazda na rowerze

Otóż jazda rowerem to idealna alternatywa dla osób, które chcą zrzucić parę zbędnych kilogramów lub nieco wyrzeźbić mięśnie. Odciąża stawy w nogach, pozwala zachować pozycję siedzącą, a w ten sposób dba o nasze kolana i ich stan. 
Tak jak sama jazda, ważne jest odpowiednie dobranie ustawienia przerzutek, bo im większy opór stawiają pedały, tym masa mięśniowa łydek się zwiększa. Więc ciężka jazda jest raczej przeznaczona dla panów nastawionych na rozbudowanie mięśni. Kobietom poleca się lekkie przerzutki, wtedy ruch mięśnia jest szybszy, ale nie wkładamy w niego tyle siły. To sprawia, że łydka staje się smuklejsza i o wiele bardziej powabna. To samo dotyczy ud, które przy nadmiernym eksploatowaniu mogą nawet swój obwód zwiększyć, ze względu na zapotrzebowanie organizmu, by włożyć więcej siły w wykonywaną czynność.

Rozgrzewka

Jeżeli jeździmy rowerem dla samej przyjemności, czas nie ma znaczenia. Jeśli jednak ma on być formą naszego wysiłku aerobowego, należy pamiętać, by nie poświęcać na to mniej czasu niż jedna godzina. Dopiero po pół godzinie ćwiczeń organizm zaczyna spalać tkankę tłuszczową, gdyż do tego momentu zaledwie rozgrzewają się mięśnie. 
Nie zapominajmy też o samej rozgrzewce. Zanim wsiądziemy na siodełko, trzeba rozciągnąć te partie ciała, które są używane w jeździe. Warto skupić się na nogach, ramionach i nadgarstkach, które przy intensywnej jeździe często doznają kontuzji.
Jeśli jednak będziemy wytrwali i jazda na rowerze stanie się naszą codzienną czynnością, z całą pewnością dość szybko zostaniemy nagrodzeni mniejszą ilością tłuszczu, jędrnymi pośladkami i szczupłymi nogami. 
Ponieważ bezpieczeństwo przede wszystkim - pamiętajmy o kasku!


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij