Wchodząc na serwis z zakupami grupowymi, od razu widzimy wielkie promocje, obniżki cen oraz rabaty. Część z internautów bezzwłocznie wpada w amok zakupów, lecz część zadaje sobie pytanie: kto na tym zyskuje, a kto traci?

Data dodania: 2012-06-26

Wyświetleń: 1172

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

To rzecz drażliwa, ale także niezmiernie zagmatwana do jasnego wytłumaczenia. Wszystko zależy od warunków, jakie proponuje portal z zakupami i sam usługodawca czy dystrybutor. 

W większości wypadków spotykamy usługi, gdzie produkt można nabyć za mniej niż 50% regularnej wartości. Zdarzają się i takie, gdzie oferuje się 90 procentowe (i większe) promocje. Gdzie tu interes dla podmiotu oferującego? W zasadzie, usługodawca bez mała w ogóle na tym nie zyskuje. Co więcej! Wręcz powoduje koszty. Jest to jednak świetna forma promocji, ale także nie dla wszystkich. Jest to pewna postać demonstracji potencjału danej spółki, w bardzo interesującej cenie. Jeśli usatysfakcjonujemy użytkownika, to pewnie do nas zawita jeszcze nieraz (albo poleci nas znajomym) i skorzysta z naszych usług po wartości regularnej.

Pamiętajmy jednak, że cena proponowana w portalu włącza dodatkowo prowizję. Zgarnia ją serwis zakupów grupowych w miejsce za możliwość prezentacji oferty. Powoduje to, że spółka proponująca usługę nie otrzymuje faktycznie niemal nic. Dlatego, za największego beneficjenta zakupów grupowych uważa się serwisy je prezentujące oraz klientów, którzy masowo korzystają z wyjątkowo przydatnych propozycji cenowych, nagminnie niespełna darmowych.

Wychodzi na to, iż nie zyskuje jedynie oferent… Faktycznie, to jest to błędny morał. Być może, pierwotnie traci. Jeżeli jednakowoż oferuje faktycznie porządne usługi, to na pewno wiele zyska. Inwestycja w reklamę przez oferty grupowe, to inwestycja długoterminowa. Nie należy wobec tego oczekiwać szybkich zysków.

Wniosek? Zakupy grupowe to doskonała opcja dla każdej strony. Zarobić na tym jest w stanie zarówno przedsiębiorca oraz portal ofert grupowych. A pociągające rabaty zyskuje także kontrahent, który w innych warunkach nie skorzystałby z oferty.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena