Zniżki czy darmowe produkty od zawsze przyciągały klientów. Jest to jeden z najbardziej popularnych sposobów na zdobycie klienta. Szczególnie dotyczy to naszego kraju, gdzie Polacy oszczędzają pieniądze i chętniej korzystają z promocji. Czy na pewno tak jest?

Data dodania: 2012-08-03

Wyświetleń: 1702

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Może jednak mamy dość promocji? Zewsząd zalewają nas reklamy i w zasadzie ciężko już odróżnić promocję, z której warto skorzystać, od tej naciąganej. W dzisiejszych czasach jesteśmy zalewani ogromną ilością informacji. Nasze umysły przystosowują się do filtrowania docierających do nas wiadomości. Przykładem jest tu np. zjawisko tzw. "banner blindness", czyli ślepoty banerowej. Objawia się ono tym, że nie zwracamy uwagi na banery reklamowe w Internecie. Podobnie jest w przypadku zniżek – z jednej strony je lubimy, a z drugiej nie do końca są one dla nas przekonujące, bo po prostu jest ich za dużo.

 

Jak zatem oferować zniżki, żeby były one skuteczne?

Przede wszystkim klient musi wiedzieć, że ją oferujemy. Wiele osób ma przeświadczenie, że firmy najpierw zawyżają ceny, żeby później je obniżać. Faktycznie tak się zdarza. Dlatego my powinniśmy być uczciwi i do do nas należy udowodnienie, że cena rzeczywiście została obniżona.

Ostatnio popularne są zakupy grupowe. W tej branży należy kłaść szczególny nacisk na wiarygodność zniżki i dbać o klienta.

Powinniśmy trafiać do zainteresowanych klientów. Wybierajmy nasz target i nie marnujmy pieniędzy i czasu na klientów, którzy nie są zainteresowani naszą ofertą.

Należy dbać nie tylko o nowych klientów, ale w głównej mierze – o stałych klientów. Nagradzajmy ich za to, że korzystają z naszych usług. Będzie to tańsze rozwiązanie, aniżeli pozyskanie nowego klienta.

Skupmy się na konkretach. Lepiej zaoferować większy upust na mniejszą liczbę produktów/usług lub na wybrany produkt, niż małe upusty na większą ich ilość. Podobnie postępują duże sieci handlowe, reklamując wybrany produkt lub kilka po bardzo atrakcyjnych cenach. Klienci, którzy wybiorą się na zakupy po tańsze produkty – mogą kupić również te droższe.

 

Każdy ma inne podejście do marketingu w swojej firmie. Jednak stosowanie się do fundamentalnych, sprawdzonych zasad z pewnością poprawi sprzedaż.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena