Popularność serwisów, które proponują oferty grupowe, nieustannie rośnie. Powoduje to, iż coraz częściej rozmyślają o nich właściciele, niedużych oraz dużych firm. Jednak nie jako możliwy odbiorca usługi, ale jako sklep określone towary sprzedający.

Data dodania: 2012-06-26

Wyświetleń: 1172

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Zakupy grupowe stają się bowiem jednym z najciekawszych rodzajów reklamy swoich usług oraz produktów. Czy jest to opłacalne? Znaczna redukcja ceny i prowizja dla wortalu pośredniczącego sprawia, że nie uzyskujemy niemal żadnego dochodu z tytułu uczestnictwa w zakupach. Dodatkowo - generujemy straty, bowiem świadczymy usługi, eksploatujemy materiały itp. Jednakowoż mnóstwo przedsiębiorstw bez ustanku działa w tym przedsięwzięciu. Z jakiej przyczyny?

Przede wszystkim dlatego, że zakupy grupowe pomagają pozyskać nowych, lojalnych konsumentów. Bez wątpienia, część z nich korzysta z produktu jedynie skutkiem tego, że jest tania. Są jednak tacy, którzy działają solidarnie z istotą zakupów grupowych - sprawdź po niskiej cenie, korzystaj stale w regularnej. Dlatego jest to fajna postać reklamy, oczywiście o ile przestrzegamy pewnych warunków.

Najsampierw, nie każdy sektor rynku jest dobry do promocji przez zakupy grupowe. Dużo przedsiębiorstw, nie mając mniemania o tej postaci promocji, naraziło się na znaczne straty. Skorzystali przeto tylko interesanci (i to nie we wszystkich przypadkach). Podstawą jest oferowanie usługi, która stwarza stałych konsumentów. Jeżeli konsument do nas nie powróci, to nie ma sensu oferować się w serwisach ofert grupowych.

Jeżeli nasza jednostka świadczy tego rodzaju usługi, to połowa zwycięstwa. Należy jeszcze spełnić drugi warunek - obsłużyć klienta ‘grupowego’, w taki sam sposób jak normalnego. W żadnym razie gorzej, ani nie lepiej. To zagwarantuje nam należytą opinię nowego kontrahenta oraz to, że nie potraktujemy go źle przy kolejnej wizycie. Wypada dlatego przyrządzać jakiś budżet na tego typu kampanię, bowiem przy usługach oferowanych w formie ofert grupowych ponosimy spore wydatki połączone z działalnością sprzedażową.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena