Biuro rachunkowe, jak każda firma, ma swoją specyfikę branżową. Od biura rachunkowego oczekuje się określonych usług (każde dobre biuro rachunkowe powinno oferować usługi z zakresu kadry i płace albo prowadzić księgi rachunkowe) – to oczywiste. 

Data dodania: 2012-03-14

Wyświetleń: 2363

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Biuro rachunkowe powinno też budzić zaufanie swoich klientów, którzy korzystają z jego usług, poprzez odpowiedni wystrój wnętrza. Zaufanie klientów do biura rachunkowego budują na przykład zawieszone na ścianach dyplomy i certyfikaty zaświadczające o zdobytych umiejętnościach, przebytych szkoleniach albo pokazujące, ze dane biuro rachunkowe albo pracujący w nim księgowy należy do jakiejś godnej zaufania organizacji albo zrzeszenia.

Biuro rachunkowe powinno mieć też odpowiednią lokalizację, by przyciągać klientów. Z jednej strony wynajęcie powierzchni biurowej w centrum miasta może przyciągnąć przypadkowych klientów, którym po prostu rzucił się w oczy widoczny szyld informujący, ze jest tu biuro rachunkowe, z drugiej strony siedziba w centrum miasta oznacza problemy z miejscami parkingowymi. Nie chodzi tu tylko o to, że w mieście zazwyczaj płaci się za postój (w końcu w biurze rachunkowym rzadko spędza się pół dnia, więc koszty postoju nie będą bardzo wysokie, ale o to, że trudno znaleźć miejsce na zaparkowanie. Dodatkowo czujna straż miejska krąży po centrum miasta i sprawdza czy auta parkują zgodnie z przepisami. Ich interpretacja wypada czasem bardzo na niekorzyść kierowców i może się zdarzyć, że ktoś, kto opuszcza biuro rachunkowe w dobrym nastroju (znalazł tam na przykład sposób jak zaoszczędzić przy rozliczeniach podatkowych), ma go zepsuty przez widok blokady na kole samochodu. Takiego problemu nie ma, gdy biuro rachunkowe ma siedzibę na obrzeżach miasta, gdzie łatwiej o miejsce parkingowe. Problemem za to może być dojazd do niego. 

Licencja: Creative Commons
0 Ocena