Życie w ciągłym pośpiechu i brak czasu sprawia, iż tradycyjne formy robienia zakupów są wypierane przez szybkie i wygodne transakcje elektroniczne. 

Data dodania: 2012-02-23

Wyświetleń: 1513

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Postępująca informatyzacja społeczeństwa i znaczne przyspieszenie tempa życia pociąga za sobą to, że pracujemy coraz więcej oraz gromadzimy coraz więcej rzeczy sprawiających, że w jakiś sposób wyróżniamy się od reszty społeczeństwa, bądź też przeciwnie, stanowimy z nim jedność. Coraz mniej jednak mamy czasu na wielogodzinne zakupy czy poszukiwanie tych wyjątkowych przedmiotów w różnych sklepach.

To zapewne jest powodem dynamicznego wzrostu obrotów z handlu detalicznego. W przypadku sklepu internetowego i e-zakupów wystarczy jedno kliknięcie, by dany towar kupić, a już za dwa dni na naszym progu może stać kurier z przesyłką. Wystarczy tylko za nią zapłacić, by dana rzecz stała się nasza i to bez gorączkowej bieganiny, przepychania się przy kasie, czy też stresujących sytuacji braku danego towaru.

Co za tym idzie, intratnym biznesem stało się też tworzenie sklepów internetowych, a projektowanie sklepów stało się jedynym zajęciem wielu informatyków, którzy poświęcili się temu całkowicie. By jednak sklep internetowy odniósł sukces, jego właściciel musi zwrócić uwagę na kilka rzeczy. Po pierwsze konieczne jest, aby taki sklep był łatwym w nawigacji, by poszczególne kryteria produktów były wyróżnione i by możliwe było ich wyszukiwanie według określonych parametrów. Po drugie istotne są same produkty, ich wyjątkowość, atrakcyjność i popyt na nie. Jeśli w naszej ofercie znajdują się książki, musimy liczyć się z tym, że okres wzmożonych zakupów przedświątecznych będzie jedynym, w którym możemy liczyć na pokaźne zyski. W pozostałych okresach sklep ten będzie raczej na progu opłacalności. Jeśli oferujemy produkty spożywcze, musimy uwzględnić sposób ich przechowywania i termin ważności, a także dodać usługę, która sprawi, że klienci kupią produkt w Internecie, a nie w pobliskim sklepie (np. dowóz zakupów do domu).

Licencja: Creative Commons
2 Ocena