Web 2.0 - niewiele osób słyszało ten termin, niewielu wie, co on oznacza.Trudno go nawet zdefiniować. Jednak nie ma wątpliwości, że Web 2.0 zrewolucjonizowało środowisko Internetu. Krążą opinie, że Web2.0 nie jest nowością, a jedynie połączeniem technologii Web1.0 z dopisaną filozofią. Z racji tego, że Web 2.0 to skrót dla filozofii User Generated Content można powiedzieć, że zjawisko to nie istniałoby bez społeczności internetowych. Obserwując fenomen facebooka czy naszej-klasy można mówić niejako o prawdziwej rewolucji w wirtualnym świecie.
Najistotniejszą cechą portali Web 2.0 jest ułatwienie nawiązywania kontaktów i przepływu informacji - dzielenie i wymienianie się nimi odbywa się „tu i teraz”, a aktywne uczestnictwo przekłada na zaangażowanie - to użytkownicy tworzą serwis i oni nadają mu charakter.
Rozbudowują go między innymi przez możliwość dodawania treści, komentowania czy oceniania. Dzięki technologiom takim jak RSS czy API każdy może zdecydować, jakie konkretnie treści chce oglądać na ekranie swojego komputera.
Doskonałym przykładem są serwisy społecznościowe z dziedziny sportu jak np. naszeligi.pl i orliki.pl, gdzie sympatycy amatorskich rozgrywek piłkarskich: zawodnicy, trenerzy, organizatorzy turniejów, kibice oraz reporterzy mogą zaprezentować siebie, wymieniać się informacjami o zdarzeniach sportowych i prowadzić amatorskie rozgrywki piłkarskie itp. Portale tego typu różnią się zasadniczo od tych sprzed epoki Web 2.0 - epoki jednego nadawcy (publikującego treść w sieci) i milionów odbiorców, którzy mogli je konsumować. Strony konstruowane zgodnie z "filozofii Web 2.0" pozwalają internautom wykazać się zdobytą wiedzą i kreatywnością.