Zacznijmy może od tego, czym jest dochód pasywny? Mówiąc bardzo prostym językiem jest to dochód, w którego uzyskanie nie musisz się angażować. Jak to wygląda w praktyce? Pozwól, że pokażę ci to na przykładzie pisarzy. Autorzy książek, aby wydać swój upragniony bestseller muszą pracować nad nim wiele miesięcy. Przez czas pisania swojej książki za wykonaną pracę nie zarabiają nic! Natomiast po ukończeniu swojego dzieła nadchodzi upragniony moment jego wydania i sprzedaży. Co wtedy się dzieje? Pisarz, który skończył swoją pracę pobiera dochód pasywny. Tak, nie pracuję już, ale zarabia! Jak duże i jak długo będzie czerpał z tego korzyści finansowe? To zależy od tego jak bardzo przyłożył się do swojej pracy. Co jeżeli nie nadajesz się do pisania książek? Istnieje wiele alternatywnych sposobów na wypracowanie swojego dochodu pasywnego. Jednym z nich jest marketing wielopoziomowy w skrócie MLM. Co to jest tak właściwie marketing wielopoziomowy? Aby to zrozumieć musisz wiedzieć, że tak właściwie istnieją tylko 3 podstawowe metody dystrybucji towarów przez firmę:
-Pierwszą metodą jest sprzedaż detaliczna. Myślę, że każdy z nas wie, na czym polega sprzedaż detaliczna, otóż wchodzisz do sklepu, apteki, domu towarowego i coś kupujesz. Ogromnym minusem takiego systemu są pośrednicy (hurtownie krajowe, hurtownie regionalne itp.) i detaliści (sklepy, apteki itp.), przez których produkt kosztuję około 7-8 razy więcej niż tak naprawdę jest wart!
-Sprzedaż bezpośrednia zwykle, choć nie zawszę obejmuje dystrybucję towarów takich jak: naczynia kuchenne, encyklopedie, ubezpieczenia itp. Za zwyczaj wygląda to tak, że do naszego domu puka zupełnie niechciany i nieoczekiwany akwizytor, próbujący wcisnąć nam coś zupełnie niepotrzebnego i kiepskiej jakości.
-Marketing wielopoziomowy jest sposobem na dystrybucję towarów poza stałymi punktami sprzedaż detalicznej. Dzięki temu firmy marketingu wielopoziomowego omijają pośredników. Wykluczenie z systemu pośredników, pozytywnie odbija się, na jakości oraz cenie produktów oferowanych przez firmy MLM. W firmach tego typu towar rozprowadzany jest z pomocą niezależnych dystrybutorów. Nie należy jednak mylić tego ze sprzedażą bezpośrednią, ponieważ w wypadku tej metody dystrybucji tak naprawdę nie chodzi o sprzedaż. Głównym celem firm i dystrybutorów tego systemu jest budowanie sieci zadowolonych klientów, którzy będą zaopatrywać się w produkty firmy i polecać je dalej czerpiąc z tego korzyści finansowe. Tym samym wypracują swój dochód pasywny, ponieważ firmy płacą swoim dystrybutorom za obrót, jaki dokonał się w ich strukturze.