Materiały POS, hostessy, odzież reklamowa, wygląd stoiska, czyli wszystkie rzeczy o których należy pomyśleć, przygotowując promocję w sklepach sieciowych.

Data dodania: 2007-11-24

Wyświetleń: 4271

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Przygotowując promocję produktu w hipermarkecie, należy przemyśleć wiele aspektów, które mają wpływ na jakość uzyskanego za pomocą promocji efektu. Przede wszystkim najpierw należy zastanowić się co owa promocjami mieć na celu – czy zwiększenie sprzedaży – wtedy ważne są takie elementy jak obniżka cen, konkurs dla klientów lub dodatek do produktu w postaci gratis czy gadżetu, czy też zapoznanie klientów z nowym produktem – wtedy najlepszą formą jest degustacja produktu. Kiedy wiemy już jaki jest cel promocji, należy zadbać o odpowiednią oprawę wizualną przedsięwzięcia. Miejsce promocji powinno być umieszczone w alejce w której znajduje się produkt, najlepiej w tzw. hot spocie, czyli miejscu, w którym klienci będą mogli zauważyć stoisko i nie będą musieli podejmować specjalnych wysiłków by dotrzeć do hostessy. Najlepsze do tego są końcówki regałów i miejsca przecięcia się alejek. Kolejną rzeczą jest wygląd stoiska. Atrakcyjny i rzucający się w oczy, ale jednocześnie przyjazny i przejrzyście komunikujący z jakim produktem mamy do czynienia. Kolorystyka stoiska powinna być utrzymana w tonacji produktu, podobnie jak odzież reklamowa w którą ubrane będą hostessy. Osoby prezentujące produkt powinny być dobrane pod kątem targetu. Niewysokie hostessy, jeśli promujemy produkt dla dzieci, atrakcyjne, jeśli dla mężczyzn. Odzież reklamowa w którą ubrane będą hostessy powinna wyróżniać je z grona klientów, przy tym być dostosowana kolorystycznie do wizualizacji całego stoiska. Materiały POS nie powinny być zbyt nachalne, lecz delikatnie wzmacniać wizerunek produktu, tak by jak najmocniej zapadł on klientom w pamięć (strzałki kierunkowe prowadzące do miejsca promocji, bociany i owijki). Przy degustacji nie można zapomnieć o umieszczeniu w pobliżu stoiska kosza na śmieci, tak by klient nie musiał potem krążyć po hipermarkecie w poszukiwaniu pojemnika do którego może wrzucić zużyte opakowanie. Podsumowując, stoisko, materiały POS i odzież reklamowa w którą ubrane są hostessy, to najważniejsze elementy projektowania kampanii promocyjnej w sklepach sieciowych.
Licencja: Creative Commons
0 Ocena