Jedną z zyskujących technik marketingu internetowego jest marketing afiliacyjny. Główna zasadą marketingu afiliacyjnego jest to, że reklamodawca oddelegowuje wykonywanie działań marketingowych na wielu licznych partnerów, gwarantując im za to wynagrodzenie w efektywnościowym modelu rozliczeń.

Data dodania: 2012-01-04

Wyświetleń: 1403

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

W Internecie marketing afiliacyjny daje nowe możliwości współpracy pomiędzy Reklamodawcami a właścicielami witryn internetowych, który chcieliby emitować reklamy i uzyskać dzięki temu całkiem niezłe wynagrodzenie. Sieci afiliacyjne, oferujące możliwość emitowania właśnie tego rodzaju reklam,m są konkurencyjna alternatywą dla Google AdSense, czy też innego rodzaju sieci reklamowych.

Partnerzy (właściciele witryn internetowych) mogą emitować różnego rodzaju kreacje reklamowe – bannery, linki, itp., czy też wykorzystywać mailingowe sposoby promocji, w zależności od tego, jakie metody dopuszczane są w regulaminie danego programu afiliacyjnego. W programach afiliacyjnych promowane są zarówno produkty typu: odzież, książki, programy komputerowe, wyroby jubilerskie, kosmetyki, itp., jak i usługi finansowe, ubezpieczeniowe, czy portale społecznościowe.

W zależności od przyjętego modelu rozliczeń partner może otrzymywać wynagrodzenie za pozyskanie sprzedaży (model CPS – Cost per Sale), zapisanie się użytkownika na newsletter, czy też jego rejestrację w serwisie (model CPL – Cost per Lead) oraz za wejście unikalnego użytkownika na stronę reklamodawcy poprzez kliknięcie w banner – model CPC (Cost Per Click). W momencie, kiedy użytkownik klika w banner, czy też link, zostaje przekierowany na stronę reklamodawcy. Wówczas na jego komputerze zapisuje się cookie. W zależności od czasu trwania tego ciasteczka, jeżeli wykona on pożądaną akcję an stronie reklamodawcy, Wydawca (Partner) otrzymuje odpowiednie wynagrodzenie.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena