Reklama w systemie afiliacyjnym to bez wątpienia jednocześnie teraźniejszość i przyszłość sektora hazardu w internecie. Według informacji Ministerstwa Finansów e-hazard w Polsce to sektor wart ponad 13 mld złotych. Jednocześnie stowarzyszenie Graj Legalnie informuje, że zagraniczne kasyna miesięcznie notują ponad 2 miliony odwiedzin ze strony polskich użytkowników.

Data dodania: 2021-05-14

Wyświetleń: 314

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Dlaczego marketing afiliacyjny staje się coraz bardziej popularny w Polsce?

Dowodzi to, że branża hazardowa już teraz stanowi potężny rynek, a jej potencjał rozwoju wręcz trudno oszacować.

Rosnące znaczenie marketingu afiliacyjnego w sektorze e-hazardu

Marketing afiliacyjny jest coraz chętniej wykorzystywany przez wypłacalne kasyna internetowe oraz kooperujące podmioty, a więc: witryny z recenzjami i rankingami kasyn, strony recenzujące gry hazardowe oraz blogi poświęcone tematyce e-gamblingu.

Nic dziwnego, ponieważ reklama afiliacyjna oferuje szerokie spektrum korzyści, jakie mogą odnieść miejsca oferujące nie tylko gry, ale także bezpieczne opcje płatności, np. polskie kasyno Paysafecard. Przyjrzyjmy się bliżej tej kwestii.

Marketing afiliacyjny w kasynach zasługuje na miano klasycznej sytuacji, w której każdy wygrywa. Kasyna online, które korzystają z tej formy reklamy, zapewniają sobie profity w postaci:

  • marketingu trafiającego bezpośrednio do grupy docelowej: czytelnicy stron z recenzjami kasyn to zarazem potencjalni gracze;
  • ograniczeń kosztów reklamy: kasyno płaci wyłącznie w sytuacji, kiedy czytelnik witryny skorzysta z linku prowadzącego do strony kasyna;
  • szerokiego zasięgu: strony z rankingami i recenzjami e-kasyn to najczęściej duże witryny, czytane przez tysiące graczy oraz prowadzące zaawansowane kampanie marketingowe we własnym zakresie. Strony tego rodzaju zazwyczaj są też świetnie optymalizowane pod SEO, przez co gracz wstępnie zainteresowany e-hazardem z ogromną dozą prawdopodobieństwa trafi na którąś z tego rodzaju witryn.

Marketing afiliacyjny przynosi korzyści także drugiej stronie, a więc właścicielom witryn o tematyce gamblingowej. W tym wypadku głównym profitem są rzecz jasna pieniądze za reklamę, jakie swoim partnerom wypłacają kasyna.

Ze względu na restrykcyjny charakter polskiego prawa, rola reklamy afiliacyjnej staje się coraz większa. Strony kasyn często bywają blokowane. Druga strona medalu to nieufność, z jaką gracze grający w kasynach nadal podchodzą do tych podmiotów.

W tym wypadku opisywany model reklamy przynosi jeszcze dodatkową korzyść w postaci sukcesywnej dekonstrukcji popularnych stereotypów. Dobre strony o tematyce hazardowej często nie tylko recenzują kasyna, ale też zamieszczają rozliczne przewodniki dla graczy. W ten sposób użytkownik z czasem nabywa wiedzę nt. przykładowo znaczenia prestiżowych licencji, rzetelności oprogramowania kasynowego czy zabezpieczeń witryn hazardowych. Dzięki temu następuje wzrost świadomości konsumenta (gracza), co bezpośrednio przekłada się na większe zaufanie do kasyn online.

Czego możemy oczekiwać w przyszłości?

Na ten moment wiele przemawia za tym, że rola marketingu afiliacyjnego w przyszłości będzie tylko rosnąć. Jeżeli stan rodzimego prawa w zakresie e-hazardu pozostanie bez zmian, afiliacja nadal będzie stanowić dla kasyn najbardziej efektywną metodę „uwidocznienia” swojej obecności na rynku.

Co natomiast jeśli prawo ulegnie zmianie? Wtedy można się spodziewać prawdziwego, już niehamowanego restrykcjami, boomu na usługi kasyn internetowych. Wywoła to jeszcze bardziej intensywną rywalizację pomiędzy podmiotami z branży e-gamblingu, a tym samym będzie wymagać coraz bardziej intensywnych form promocji.

Z czasem można też spodziewać się rozwoju polskiej blogosfery dedykowanej hazardowi online. Stworzy to kasynom kolejne perspektywy w zakresie skutecznej promocji.

Frankie Wilde - jest autorem treści na różnych stronach hazardowych. Poza tym jest zapalonym podróżnikiem i świetnym kucharzem. Frankie udostępnia światu artykuły informacyjne

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena