Cytat z korespondencji:
Firma z Łodzi wykona:
– wdrożenie poprzez analizę firmy, napisanie dokumentacji ISO wraz z jej integracją z dokumentacją firmy
– wykonanie auditów wewnętrznych
– szkolenie dla pracowników pt. wymogi normy ISO 9001:2009
– szkolenie dla kierowników komórek pt. działania korygujące i zapobiegawcze
– szkolenie dla kierowników pt. nadzór nad dokumentacją zapisami
– szkolenie dla auditorów wewnętrznych pt. szkolenie dla auditorów wewnętrznych systemów zarządzania jakością
– wybór firmy certyfikującej z gwarancją ceny tej certyfikacji, która zawiera się w cenie poniższej oferty
– uczestnictwo w procesie certyfikacji jako głos doradczy
– bezpłatny serwis
Suma kosztu wdrożenia, wszystkich szkoleń i procesu certyfikacji: 9.500 PLN netto.
Powyżsi „doradcy” żerują często na niewiedzy firm wykorzystując sprzyjające ku temu okoliczności. Okolicznościami tymi jest oczywiście korzystne zjawisko uzyskiwania dodatkowej punktacji przy ocenie wniosków o dofinansowanie z różnego rodzaju funduszy. To samo dotyczy wszelkiego rodzaju przetargów, gdzie również, oprócz kryteriów oceny, między innymi, takich jak cena usługi / produktu, brany jest fakt czy potencjalny wykonawca ma wdrożony System Zarządzania Jakością zgodny z ISO.
W trakcie negocjacji firmy wykorzystują tej wątpliwej jakości oferty:
Cytat:
„My w każdej chwili jesteśmy w stanie udokumentować, iż rynkowa całkowita oferta otrzymania certyfikatu ISO na rynku polskim była (i jest nadal) wystawiona przez jedną firmę z Łodzi na kwotę 9.500 PLN netto. Firma z Łodzi gwarantuje poza tym przeprowadzenie całego procesu certyfikującego w jeden miesiąc.”
Jako instytucja mająca wieloletnie doświadczenie we wdrażaniu systemów zarządzania w tym systemów zarządzania jakością, zwracamy uwagę i przestrzegamy przed działającymi na rynku firmami, które wykorzystują niewiedzę firm, atrakcyjność oferty oraz „gwarancję” uzyskania szybkiego efektu.
Właściwe wdrożenie systemu w firmie w sposób oczywisty nie może trwać jeden miesiąc. Nasze doświadczenie wskazuje, że firmy dobrze zorganizowane i zarządzane potrzebują co najmniej trzech miesięcy na budowanie systemu i kolejnych kilku na zakończenie procesu wdrożenia i certyfikacji systemu przez instytucję certyfikującą. Tak więc oferta mówiąca i „jednomiesięcznym” procesie jest oczywistą nieprawdą.
Firma „doradcza” jest oczywiście bezpieczna bowiem to kierownictwo firmy będzie odpowiadać za tak „wdrożony” system i ponosić ewentualne konsekwencje jego „wdrożenia”.
Korzystając z mojego bogatego doświadczenia mogę stwierdzić, że tylko taka firma, która od naczelnego kierownictwa począwszy po wszystkich pracowników, świadomie przygotowała i wdrożyła system, ma później z tego korzyści, może liczyć na większe zainteresowanie klientów i wzrost wiarygodności oferowanych usług także w kontaktach międzynarodowych. W innym przypadku certyfikat jakości jest tylko nic nie znaczącym ozdobnikiem na ścianie.