Konkurencja na rynku jest olbrzymia, więc bitwa o nabywcę stała się zażarta. Jak się okazuje, tradycyjna promocja jest niewystarczająca. Aby zdobyć coraz to więcej nabywców, należy bardzo dobrze poznać ich potrzeby i trafiać w ich upodobania. Jak wiadomo, każdy chce nabywać najlepsze produkty w jak najniższych cenach, dlatego ceny mają ogromne znaczenie przy wyborze towarów. Są też tacy , którzy uwielbiają zniżki, artykuły z gadżetami oraz nagrody. Dla tej grupy konsumentów, przydaje się utworzyć oddzielną półkę. Wielbiciele gadżetów skuszą się zapewne na kupno następnego produktu - chociaż posiadają już w domu trzy identyczne- tylko dlatego, że będzie do nich dołączony nieznaczny choćby gadżet. Niezwykle istotna jest więc różnorodność asortymentu, tak aby każdy znalazł coś dla siebie.
Internet jest kopalnią informacji, coraz więcej klientów woli robić zakupy on- line, bez wychodzenia z domu. Oszczędność czasu, alternatywa kupienia w niskich cenach, większa dostępność produktów, to jedne z wielu zalet kupowania w sklepach internetowych. Od jakiegoś czasu, obok sklepów, na rynku internetowym pojawiły się apteki. Apteka internetowa to świetne rozwiązanie na zdobycie większej ilości potencjalnych klientów oraz jest to wielka promocja istniejących aptek stacjonarnych. Dzięki istnieniu w internecie, dociera do nas większa ilość ludzi, nie tylko tych co mieszkają niedaleko, ale również takich, co znajdują się na drugim końcu świata. Apteki internetowe zazwyczaj posiadają w swojej ofercie tańsze leki, suplementy diety, trudno dostępne zioła i produkty elitarne - jakich nie znajdziemy w zwykłej aptece czy sklepie. Bardzo często w ofercie internetowej apteki odnajdziemy ekwipunek medyczny, na jaki w zwykłym sklepie musielibyśmy długo czekać, a jego cena nie byłaby tak atrakcyjna, jak w przypadku sklepu internetowego. Jest jednak pewna grupa kupujących, którzy mimo tych wszystkich atutów związanymi z zakupami przez sieć, ciągle nie są do nich nieprzekonani. Są to między innymi osoby starsze, które boją się komputera albo w ogóle nigdy go widziały, a także nabywcy, którzy przed kupieniem produktu muszą go na początku wypróbować wszystkimi zmysłami - poprzez dotyk czy zapach. Warto jednak, by ta grupa konsumentów wypróbowała wirtualne zakupy, choćby ze względu na wygodę oraz oszczędność czasu i pieniędzy.