Wyobraź sobie, że jedna z takich osób trafiła do Twojego sklepu, chce zrobić zakupy, ale…nie wie jak, więc…opuszcza stronę.
Jak sprawić, by taka sytuacja nie powtórzyła się w przyszłości? Stwórz na stronie sklepu zakładkę „Pomoc”. Najlepiej umieścić ją w prawym, górnym rogu. Dobrze jeśli na każdym etapie składania zamówienia będzie widoczny odnośnik kierujący do porad dotyczących etapu na którym aktualnie znajduje się klient
Okienko pomocy powinno otwierać się w odrębnej zakładce, tak by czytając klient mógł od razu wykorzystywać konkretne wskazówki.
W zakładce „Pomoc” warto umieścić informacje dotyczące:
- PORUSZANIA SIĘ PO SKLEPIE: poinformuj klienta gdzie znajdzie dokładną ofertę, w jaki sposób korzystać z wyszukiwarki, nawigacji, jak powinien przebiegać proces rejestracji i logowania. Warto opisać poszczególne działy w sklepie oraz podać jakie informacje znajdują się na stronie produktu, by klient wiedział czego może się spodziewać.
- DOKONYWANIA ZAKUPÓW – to jedne z najistotniejszych informacji. Opisz jak krok po kroku powinien wyglądać proces składania zamówienia, jak dodawać i usuwać produkty z koszyka, jakie dane należy podać podczas składania zamówienia oraz czy sklep wysyła potwierdzenie złożenia zamówienia czy też nie. Szczegółowe opisy możesz urozmaicić print screenami (obraz lepiej przemawia do wyobraźni niż suchy tekst)
– PŁATNOŚCI – poinformuj klientów jakie sposoby płatności oferuje Twój sklep, jak dokonać zapłaty i na czym polegają poszczególne metody.
– DOSTAWY – to co może interesować klientów to sposoby dostawy, koszty oraz czas wysyłki oraz możliwość wysyłania przesyłek z granicę
- REKLAMACJI – to niezwykle istotna część pomocy – wyjaśnij szczegółowo w jakich w jakich sytuacjach klient może zgłosić reklamację, jak i kiedy może oddać zamówiony towar oraz w jakich sytuacjach może wymienić produkt na inny. Szczegółowe informacje pomogą Ci uniknąć późniejszych nieporozumień i przykrych sytuacji.
– INFORMACJI TECHNICZNYCH – parametry techniczne komputera, oraz rodzaj przeglądarki w której sklep będzie się uruchamiał prawidłowo
– BEZPIECZEŃSTWA – to w Twoim interesie leży to, by klienci czuli się u Ciebie bezpiecznie dlatego warto poświęcić sporo uwagi kwestii bezpieczeństwa płatności oraz ochrony danych osobowych
– FAQ – czyli najczęściej zadawane pytania, zamieść tu wszystko to czego nie ująłeś wcześniej, np. porady co zrobić gdy klient zgubi hasło do logowania itp.
Nawet jeśli wielu klientów nie będzie musiało skorzystać z „Pomocy” to sama jej obecność wpłynie na nich uspokajający i zwiększy ich zaufanie do sprzedawcy.