Zwłaszcza, jeśli prowadzi się firmę – wtedy niezbędna jest własna strona internetowa.
Mimo tego, że posiadanie firmowej strony, jest niezbędnym minimum, to aby zostać w sieci zauważonym, sama ta strona nie wystarczy. Bez wysokich pozycji w wyszukiwarkach na frazy ważne dla danej firmy, nie będzie się tam widzianym. Skutecznym rozwiązaniem tego problemu będzie odpowiednia optymalizacja i pozycjonowanie.
Odpowiednio zoptymalizowana strona to strona przyjazna wyszukiwarkom. Sama już optymalizacja może dać doskonałe efekty i zwielokrotnić ilość wejść na stronę z tak zwanego „długiego ogona” (long taila), dlatego jest to podstawowy element, od którego zaczyna się pozycjonowanie stron internetowych. Poniżej przedstawimy kilka najważniejszych czynników, które należy wziąć pod uwagę podczas dokonywania tego zabiegu.
1. Dobór odpowiednich metatagów. Nie lekceważ tagów „title”, „keywords” i „description”. Wybierz takie, które zgadzają się z treścią swojej strony, ale jednocześnie takie, na które chcesz pozycjonować swój biznes. Nawet jeśli nie przydadzą się one robotom wyszukiwarek – będą przyjazne dla użytkowników.
2. Tworzenie wartościowej treści. Mówi się, że content is the king i coś w tym jest. Zadbaj o to, aby Twoja strona zawierała wyłącznie wartościowe i unikalne treści. Docenią to zarówno użytkownicy, jak i wyszukiwarki.
3. Dziel treść. Wskazuj tę istotną zarówno dla ludzi, jak i dla wyszukiwarek. Stosuj nagłówki H1, H2, H3, pogrubiaj najważniejsze elementy, dziel na akapity. Dodawaj obrazki – lubią je ludzie i roboty, a dodatkowo strona wygląda bardziej przejrzyście.
4. Przyjazne linki. Zadbaj o to, aby adresy Twoich stron i podstron były przyjazne, a nie składały się z losowego ciągu znaków. Wyszukiwarki to docenią.
5. Zadbaj o linkowanie wewnętrzne. Pisząc o czymś, co jest już opisane na Twojej stronie, podlinkuj to. Zapewni to lepszą indeksację, a także pomoże użytkownikom w nawigacji.
6. Nie przesadzaj z linkami zewnętrznymi. Linki zewnętrzne nie szkodzą do momentu, gdy nie jest ich zbyt wiele i nie prowadzą do stron niezgodnych z prawem. Lepiej więc ograniczać ich ilość.
Należy pamiętać, że to tylko podstawy, ale bez nich nie ma sensu rozpoczynać pozycjonowania. Jeśli powyższe czynniki wykorzystamy na naszej stronie, na pewno zauważymy już wzrost wejść z wyszukiwarek.