1
głosów
- +

Witamina C - To witamina o wszechstronnym działaniu

Autor:

Aktualizacja: 07.07.2011


Kategoria: Zdrowie / Zdrowie


Artykuł
  • 1 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1128 razy czytane
  • 2 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Inaczej określana jest jako kwas askorbinowy. Znana jest jako witamina odpowiedzialna za podtrzymywanie w dobrej kondycji układu odpornościowego. Witamina C, bo o niej mowa, stosowana jest w trakcie grypy i przeziębienia.


Dobrze jeśli witamina C jest każdego dnia dostarczana do organizmu w naturalnej formie. Jej właściwości są olbrzymie o czym przekonasz się czytając dalej. Witamina C jest niezbędna do produkcji limfocytów. To one są odpowiedzialne za rozwalanie zainfekowanych komórek. Produkowanie przeciwciał oraz systemów obronnych wzmacnia funkcjonowanie systemu odpornościowego organizmu. Witaminę C używa się do produkcji kolagenu – białka, które jest potrzebne do sformowania pod nabłonkiem warstwy komplikującej przedostanie się wirusów do organizmu.

Podstawowe źródła bogate w witaminę C to: dzika róża, porzeczka, agrest, grejpfrut, cytryna, aronia, truskawki, pomarańcza, malina. Można też duże pokłady witaminy znaleźć w warzywach: cebula, bobie, groszek, rzodkiewka, brokuły, brukselka, pomidory, rabarbar i natka pietruszki.

Musisz poznać olbrzymie zalety witaminy C, która ma duży udział w naszym życiu:

- podwyższenie formy układu odpornościowego,

- chroni przed infekcjami, wirusami,

- obniża poziom cholesterolu i umacnia układ krwionośny,

- chroni przed działaniem promieni słonecznych,

- ulepsza wzrok,

- stosowana najczęściej w okresie grypy i przeziębienia,

- uczestniczy w procesach metabolicznych,

- zwiększa stopień gojenia się skaleczeń i zrastania kości,

- uczestniczy przy odbudowie witaminy E,

- zwiększa przyswajalność żelaza,

- powstrzymuje proces utleniania spowodowanemu przez wolne rodniki.

Tak jak witamina C jest potrzebna w naszym organizmie, tak i wszystkie pozostałe witaminy są niezbędne do wielu procesów metabolicznych. O tym musisz pamiętać.

Kwas askorbinowy jest najczęściej stosowany wśród ludzi i przynosi chyba największe zalety dla organizmu, jego brak może mieć wpływ na zwiększoną tendencje na infekcje oraz może nadszarpnąć stan systemu odpornościowego. Dlatego dobrze by było zwrócić uwagę na zdrowe odżywianie, które jest niezbędne w uzupełnianiu braku witamin. Wszystko to możesz osiągnąć dzięki coraz bardziej popularnym suplementom diety. Pomagają one uzupełniać dietę o poszczególne składniki odżywcze, których na co dzień nie znajdziesz w swojej diecie.


Podobał Ci się artykuł?
1
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij