Każde przedsiębiorstwo dąży do tego, żeby zarabiać. Żeby zarabiać trzeba sprzedawać. A głównym czynnikiem wpływającym na sprzedaż są ceny. Wielu sprzedawców ma problem z ich ustalaniem...

Data dodania: 2011-06-17

Wyświetleń: 3663

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

 Głownym czynnikiem wpływajacym na sprzedaż są ceny. Wielu sprzedawców ma prpoblemy z ich ustalaniem - jeśli będą za niskie sklep będzie nierentowny, z kolei za wysoka marża odstraszy klientów i sprawi, że nasz sklep będzie mało konkurencyjny.

Do poprawnego ustalenie cen w sklepie przyda się analiza punktu krytycznego (BEV – Break Even Point)

Polega ona na ustaleniu punktu, w którym pokryte zostaną wszelkie koszty (stałe i zmienne) jakie ponosi firma oraz pomoże ustalić poziom zysku przy określonej cenie.

Głównym celem tej analizy jest więc znalezienie odpowiedzi na pytanie:

Kiedy przychody ze sprzedaży pokryją całkowite koszty produkcji?

W sytuacji gdy przychody ze sprzedaży pokrywają całkowicie koszty poniesione koszty, sklep nie zarabia na siebie, ale także nie jest stratny. Rentowność wynosi zero co oznacza, że sklep osiągnął próg rentowności.

Po osiągnięciu tego punktu zwiększenie dochodów ze sprzedaży wpłynie oczywiście na wielkość zysku. Dzięki temu możliwe jest ustalenie na jakim poziomie musi znaleźć się sprzedaż żeby uzyskać zaplanowany zysk.

Warto dokonać analizy punktu krytycznego gdyż dzięki niej będziemy mogli ustalić jak duża musi być sprzedaż by uzyskać próg rentowności oraz by osiągnąć zysk. Analiza pozwoli też odpowiedzieć sobie ba pytanie jakiego zysku możemy się spodziewać przy danym poziomie sprzedaży i czy zmiany sprzedaży kosztów stałych, zmiennych oraz cen mają jakiś wpływ na wielkość zysku.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena