W dzisiejszej działalności w internecie firmy nie powinny ograniczać się tylko do jednego rodzaju stron internetowych. Jak właściciel firmy powinieneś mieć na uwadze kompleksową inwestycję w serwisy internetowe, które nie tylko prezentują twoją firmę, ale również automatyzują cały proces sprzedaży.

Data dodania: 2011-04-27

Wyświetleń: 1802

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Najczęściej najpierw chcesz mieć strony firmowe. Często jednak taką stroną może być po prostu blog ekspercki. Blog jest jednym z najlepszych pomysłów na dobre wypozycjonowanie swoich stron internetowych.

Oprócz stron informacyjnych potrzebujesz również strony do sprzedaży. Niezależnie co sprzedajesz.

Jeśli sprzedajesz produkty fizyczne, to będzie to sklep internetowy. Sklep internetowy to tylko specjalny rodzaj stron, które rejestrują do bazy danych lub wysyłają na emaila wykonywane przez klientów czynności na stronach. Przede wszystkim składane zamówienia.

Jeśli chcesz szkolić przez internet, do sprzedaży potrzebujesz strony rejestrujące zamówienia i udostępniające treści multimedialne. W sumie to też jest sklep internetowy. Tyle, że dodatkowo od razu udostępnia gotowe produkty w postaci cyfrowej, gotowe do pobrania, czytania, oglądania lub słuchania.

Jeśli sprzedajesz usługi, to również powinieneś zadbać o strony, które pomagają realizować transakcje. W zależności od rodzaju usług, czy da się z nich stworzyć gotowe i w stałej cenie produkty, może to być rodzaj sklepu internetowego lub muszą to być strony, które najpierw przyjmują tylko zamówienie na wycenę, a dopiero później umożliwiają wysłanie zamówienia. Jeśli tylko to możliwe warto pobierać przez internet pieniądze. To też powinno być częścią twoich internetowych stron.

Prowadząc działalność w internecie koniecznie też powinieneś budować listę. To powinna być podstawa twojego marketingu. Do tego najlepiej mieć oddzielne strony. Warto to też robić na stronach firmowych, blogu, a nawet w sklepie internetowym.

Jednak powinieneś mieć też oddzielne strony tylko do zapisywania na listę. Są to tak zwane wyciskacze. Strony te powinny być połączone z autoresponderem, który najczęściej jest zewnętrznym serwisem.

Przedstawione powyżej rodzaje stron internetowych to podstawowe, najczęściej wykorzystywane w ebiznesie rodzaje stron. W niektórych branżach spotyka się czasami jeszcze inne specjalne zastosowania stron internetowych, jak ogłoszenia, fora, wyszukiwarki ofert i wiele innych.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena